AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.065

Stereon strejkar i min E39

Efter ett par i och urkopplingar av batteriet i samband med reparation av min e39 så strejkar stereon.

Går helt enkelt inte att sätta på den med knappen.
Den lyser man ser klockan hör att växlaren hoppar igång men sjävla stereon går ej att sätta igång.

En bekant sa att på e38 så finns det ngn liten styrbox i fotbrunnen vid förarplatsen som pajar som man bara kan koppla förbi?!?

Någon som råkat ut för samma fenomen?

-Phil
Displayen med klocka osv är just en display med manöverknappar osv, själva stereon, radio, förstärkare, CD/kasett osv (Business t.ex) är placerad uppe under luckan. Bak på denna sitter även en säkring, möjligt att denna kan ha löst av nån anledning, annars återstår felsökning inne i stereon osv. Prova gärna först en gång till att lossa batteriet , vänta en kvart och koppla in igen, många fel resetas med denna manöver.

FP
se
661
seb_540
328i M F30
Kolla även säkringarna, vill minnas att det finns 2-3 stycken som har och göra med nav/ljud systemet. Förteckning finns under mektips
Har redan testat att lossa batteriet igen utan resultat.

Återstår att ta ut kasett delen med andra ord, kollat säkringarna bak vid batteriet också skall kolla i hanskfacket också om det kanske finns ngn där.

Tack för tipsen återkommer med resultat.
Hoppas på att det är en säkring bak på "kasetten".

-Phil
Försökte bända lite idag på grejerna.

Vågade inte ta i för hårt.
Hur skall man göra?
Behöver jag ha ut själva display enheten för att få ur själva "bandaren"?

-Phil
Man tar bort volymratten, där finns ett hål med en torx eller insexskruv. Vrid lite moturs (återfjädrande) samtidigt som panelen lirkas ut med början till vänster. Därefter når man två insexskruvar högre upp som håller själva stereon. Lossas ett antal varv utan att tas bort, sen drar man ut stereon och kommer åt kablage och säkring osv.

FP
Tack för de bra förslagen.

Tyvärr var det så att jag fick lite hjälp av en bekant tidigare när jag lekte med nivåregleringen som satte säkringen i bagaget fel. Tyvärr så upptäckte jag inte detta när jag kollade om säkringarna var hela.

-Phil
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.