|
|
|
|---|---|
|
Såg idag att det blir en svart fläck på marken under avgas-utblåset. Ser ingen direkt svartrök när jag varvar kärran men den lämnar avtryck. Nåt å va orolig för? MrMonzen | |
| Om den inte drar ngn olja eller kylarvätska skulle jag inte vara orolig. Om du stått på tomgång kan det vara kondensvatten som droppat ned på marken blandat med sot från avgasröret..... | |
|
ganska vanligt på bilar om man är för lätt med högerfoten, soppan förbränns inte utan kommer ut som vätska, att den är svrat betyder inte att det är olja, utan att det är sotigt. [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
Bara ut och gasa i sommarvärmen. Mvh. Micke Olsson |
|
sebbe_bmw |
Ett bra tecken på att den behöver sotas ur:) |
|
De står inte ett D på bakluckan eller nå HAHHAHA...skojas bara =) Mvh Mr-speed go for 540 manuell |
|
| Ja..nä...inget D på luckan asså...Trodde jag hade sotat ur den...men det e väl bara å ut å gasa på riktigt dårå. Tack för hjälpen då. | |
|
räcker inte att sota ur ibland, kör man mycket stadskörning och korta sträckor så blir det välldigt igensatt. när jag meckade med min första bil som jag hade fått av morsan, hon kör bara 3 km om dagen, och plockjade bort ljuddämparen, det var ungefär 3dl vätska i. sen efter det var det aldrig mera igensotat, hehe [Varför ha en motor som suger, när det finns fläkt?] |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.