|
|
|
|---|---|
|
Tjenna.. Var på skroten idag för att köpa en ny ASC styrenhet.. Blev väldigt luddigt då jag förklarade för dem på skroten att det var den svarta lådan som sitter cylindern bromsarna! Han sa att det är helt omöjligt att det kan vara ASC styrenheten då de säljer hela det paketet, dvs cylindern och styrenheten då.. Eller jag kanske misstar mig.. att det inte är styrenheten som sitter där?.. jag kopplade loss den då lös iaf varningen för antispinnen och abs:en Hur som helst.. Vart hittar jag Bosch nummret till ASC styrenheten.. Måste få den bytt.. Mvh // Paul! | |
| Ingen? | |
|
om asc lampan lyser skulle jag kolla vajjern som går till spjället innan själva spjällhuset... vajjern kostar 82kr ny om den skulle vara av.. det du har ryckt i tror jag e abs enheten.. men e rätt trött iofs.. Ge han olja Bara!! |
|
| Har haft inne bilen på service för det.. Då kollade de om det var fel på givarna vilket det inte var.. ganska nybytta och de justerade vajern samtidigt.. efter det funkade systemet nån vecka men nu har det lagt av igen.. Men om det nu bara är abs enheten vart sitter då asc styrenheten? | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Bakom handsfacket på modeller före 09/98. Funkade system efter en vecka UA så ligger inte felet i modulen, den lagar sig inte själv om den gått sönder. Kan lika gärna vara trottelhuset som kärvar eller vajern som behöver bytas för att den kärvar ibland eftersom problemet försvann när dom pillade på den. ///MVH Hasso Länk |
|
Kärvar? Så det kan räcka att byta vajern o smörja upp trottelhuset då kanske? |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Jag skulle börja med att byta vajern, vilket är det vanligaste felet att den är av eller har spjälkat sig så den kärvar. Är ju en billig början. ///MVH Hasso Länk |
|
Men man ser ju på självtestet att den drar i spjället fullt ut.. Men det kanske bara blir så när den drar fullt? att den kärvar om den barar drar lite? |
|
|
Nu har jag smörjt upp vajern o pillat lite på spjället.. vajern glider fint likaså spjället nu.. Ändå strular antispinnen.. Har beställt en ny ASC styrenhet nu, vad kan det vara om den enheten inte heller skulle funka? |
|
|
nu blir jag *** helt GALEN!!! Lämnade in bilen för o få fixat allt.. kosta vad det kosta vill! find fick tillbaka bilen, ny asc styrenhet och ny absgivare fram höger! allt funkar! KANON!! äntligen.. 5 timmar senare så lyser den där FÖRBANNADE lampan igen.. Vad kan det vara om inte ens en BMW verkstad kan fixa problemet? |
|
Paap Reeder |
... jag gissar på oxid någonstans eller kabelbrott helt enkelt. Av typen "vandrande fel". MVH /// Paap R |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.