|
|
|
|---|---|
|
verkar trögt att få bilen såld ingen har varit och tittat på bilen än, jag trodde att 99' var absolut lägst för årsmodell/mil Länk | |
|
Superlågt är nog till att ta i, lägg upp fler och bättre bilder så kanske det går lättare. Regnummer kan ju med hjälpa lite. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
|
Varför är annonsen insänd av BMW? Schnelle fahrt, Härliche fahrt. Länk |
|
|
Håller med "Gaspedal", heter du som säljer bilen verkligen "BMW". För mig skvallrar det om att man har något att dölja eftersom man man inte ens kan sätta ut sitt namn. Något en köpare iallafall får reda på... Priset är bra men antagligen inte helt i botten. Har hört talas som facliftade 525or som gått nära 100KSEK. Det kostar på att köra BMW ur värdeminskningsperspektiv verkligen... |
|
|
"First impression last" gäller, även bilannonser. Även om bilen ser fin ut känns det oseriöst att inte våga skriva ut sitt riktiga namn om man ämnar sälja en bil för 100kkr. Vad vill säljaren att dölja i och med detta? Det kommer ändå fram förr eller senare och ger bara ett pinsamt första intryck som samtidigt smittar av sig på bilen. Mitt tips är att sätt ut ditt riktiga namn och undvik fraser som "säljes pga husköp". Behåll detta för dig själv, det är ju faktiskt irrelevant för spekulanten och visar bara att säljaren är i ett desperat behov av pengar. |
|
|
hmm, förvisso, men det är ju bara att slå mobilnumret på eniro. OK, jag ska finslipa på fraserna så får vi se om det nappar för det är ingen låtsasklyscha, att jag behöver en "byggbil" för husrenovering. Alt. kan jag eftermontera dragkrok men det är DYRT. Men åter till priset; ska man inte få 100' för en fin 528iT -00 idag? |
|
|
Ta nya fräsha bilder, inte i tvätthallen. Det ser illa ut. Gärna i et fint områda, och ta fler bilder. Jag jobbar som bilsäljare och vi fotar följande: Snett framefrån Snett bakerfrån Innstrumentpanel Framstolar Baksäte Baklucka Kolla gärna länken för tips, och lycka till. Länk |
|
|
Det verkar bra! Så gör jag om ingen hör av sig i helgen. Fast det svider lite, blocket.se är duktiga på att ta betalt för annonserna. |
|
|
Om bilen är fin och mätaren stämmer och är verifierad på annat sätt än bmws datortest så är det ett ok pris. Som en referens så sålde en bekant till mig precis sin 528iAT med liknande utrustning, två ägare sen ny med drygt 11000mil på mätaren för 125kkr. Den bilen är fullt dokumenterad sedan den såldes ny med alla kvitton från servicar och alla extra inköp/reparationer följde med den nya ägaren. Den 528an såldes som en Premium selection till min vän som tog hem den och bibehöll bilen i det skicket. När jag läser din annons så får jag inte alls samma känsla om jag jämför dessa två 528orna. När jag gjorde annonsen till den 528an så scannade jag all dokumentation och la in det i annonsen, dvs kvitton intyg, briefet osv. Detta gör det hela så mycket enklare för en eventuell köpare att bilda sig en uppfattning om hur bilen är skött än en anonym text som passar in på i princip alla mätarskruvade lik med ett 20-tal ägare. I övrigt så håller jag med resterande här, ointressant att läsa att du säljer bilen pga renovering, hur mycket bränsle den drar i förhållande till andra modeller är med ointressant enligt mig. Mitt tips är att du gör om annonsen helt och bevisar hur fin den är. // Mvh Andreas Min 540i6 Länk |
|
JoProPro-medlem 2.290 2013 BMW 116i M-Sport
2008 BMW 135i M-Sport 2007 BMW 335i cabriolet |
jag håller med ovan, en sådan annons med dålig bild, utan namnet utsatt och inget regnummer synligt luktar "fulimport med pinsam ursäkt till försäljning" lång väg. ny annons med namn, ett par riktigt bra bilder och synligt regnummer (förutsätter att den verkligen inte är nyimport!) så går den iväg inom ett par veckor. mvh Johan |
| SÅLD | |
|
Får man fråga vad priset landade på? Mr. Burns: "Use an open-faced club! A sand wedge!" Homer: "Mmmmm... open-faced club sandwich." |
|
|
81' + 1 st Volvo 745 -90 inte en lysande affär men jag är glad att slippa leta efter min byggbil. Volvo går bra, jag är imponerad, detta är min första volvo efter 5 st BMW. Supersköna säten har den ochså. Det är tydligt att Volvo'n är byggd av ett team med 100 % maskiningenjörer, den känns industriell ut i fingerspetsarna. Ungefär som de första Ericsson mob.telefonerna. |
|
|
Ok, så det vart ganska ok iaf då. 2 flugor i en smäll. Bilen såld och en laståsna som bara går och går. Lycka till med bygget. Mr. Burns: "Use an open-faced club! A sand wedge!" Homer: "Mmmmm... open-faced club sandwich." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.