|
|
|
|---|---|
|
hejja alla glada bmw ägare. Jag har en 318i E30 och skulle gärna lägga till några extra häst. har någon några fina trim tips? Mvh Skoog. | |
| luftfilter och sportsystem är alltid något. | |
|
luftfilter och sportsystem är alltid något...men tyvärr ger det inte så mycket som många vill tro. Men kanske man får intryck av att det går fortare när det låter mer... |
|
| Koniskt luftfilter, sportsystem utan katt (alt rensad katt) och ett chip borde göra susen. Det var någon här på forumet som hade rensat en katt och satt dit den tillsammans med ett 2,5 tumms avgassystem och ett koniskt luftfilter på sin 318. Han fick då upp den i 200km/h. Låter väl möjligt. | |
|
Fick upp min i 195 enligt mätaren med bara sportluftfilter och då var det lite kvar att ge. Originaldimension på däck osv. Var det åxå enligt mätaren? MVH bmwdriver 318iS 1988 BMWCS[Syd]#4324 www.bmwdriver.cjb.net |
|
| Det var antagligen enligt mätaren. Min är väldans snabbt uppe i 180 och då ökar den, så jag tror att 190 inte är någon omöjlighet (enligt mätaren). Min är helt org och jag kör sällan så fort så jag har aldrig provat maxhastigheten. | |
|
jag visste inte att det gick att chippa bmw:en som jag har. (Det kanske märks att jag inte har någon vidare koll:) ) Gör det stor skillnad? Vad kostar ett chip? jag har planerat efter att jag sommarjobbat lite att jag skulle skaffa ett simons-system och lite annat smått o gott. Tack för alla inläggen föresten. Mvh/Skoog |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.