|
|
|
|---|---|
| hejsan. har nyligen skaffat 18" men med dåliga däck på. testade dem på och tycker det nästan vart obehagligt att köra bilen. jag känner varenda vibration i ratten och får lov att hålla i ratten mer bestämt. bilen känns som den går mycket tyngre. är allt detta pga däckens fel eller är 18" inget för mig. inget av detta uppstår när jag kör med mina orginal 15". | |
|
Däcken har stor betydelse, jag köpte mina 18" beg. och den var som en hal ål om vägen var ojämn, med nya däck blev det betydligt bättre. Men med 18" blir däcken betydligt tunnare än med 15" och komforten blir därefter, har du dessutom breda däck blir den gärna spårkänlig. BMW CS #5206 |
|
|
ok ja för jag känner varenda ojämnahet i vägen. det sitter slitna tyfoon 225/40 däck på min E36. vad kör du me för märke och storlek på dina 18"? //Tomas |
|
|
Det är därför jag kör 16" med 50profil på 325:an. En bra kompromiss! |
|
|
Jag har Falkendäck med 225-40/18 fram och 255-35/18 bak. Jag bytte framdäcken först och det var då jag märkte den stora skillnaden. På min e39 har jag 235-40/17 runt om, men på den bilen märks det inte alls lika tydligt att man kör på lågprofildäck. Båda bilarna är sänkta med H&R BMW CS #5206 |
|
|
Det är på e46:an jag har 18", på e36:an sitter det 17" och 225 profil, men den bilen är sänkt 60/40 så den blir rätt stötig på grund av det. BMW CS #5206 |
|
| Stora fälgar är rena skräpet i allt utom utseendet. Ökad spårighet, ökad bränsleförbrukning, minskad prestanda, och fördärvad komfort. Devisen vill man vara fin så får man lida pin gäller i detta sammanhang.... Däcksdimensionen som BMW använder orginal på sina M-sportpaket är den optimala kompromissen mellan alla egenskaper anser jag. | |
|
Beroende på vilka referenser man har när det gäller komfort så får man räkna med en viss försämring för varje tum du går upp i storlek. Dock så är däcken otroligt skiftande på området komfort/spårighet och övriga kvaliteer. Skillnaden mellan ChingChong och premiumdäck är milsvidd. Min Länk Cabrio |
|
| Tycker inte det är jättestor skillnad mellan mina 18" sommar och mina 16" vinter(odubbat) när det gäller komforten. Beror naturligtvis på vilka däck och hur bilen mår i övrigt. Jag har 255 bak och 225f fram, Falken ZE-512. | |
| som Grandy och övriga säger så stämmer det nog att däcken har stor betydelse. jag uppfattar det som det blir mer "stussigare" med stora fälgar. men det är det ju värt ;). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.