AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
1.434

Ligger jag rätt i pris? 323ci

ka
43
kajjan
323ci E46
Länk

Jag tycker att jag ligger bra i pris. Men intresset har varit svalt,
Visst, det har varit många som kontaktat mig. Men de hör aldrig av sig igen.. Har fått 3 st bud, alla på 90 000.
Som man ser i annonsen är jag ute efter snabb affär pga utandsflytt/resa, men riktigt så desperat är jag inte.

Det skulle verkligen ta emot att släppa den för så lite. Den är helt rostfri och är i mycket gott skick. Dock är det ett stenskott i framrutan och utan vinterdäck. Jag är medveten om att saknaden av sportstolar sänker värdet en aning.

Bilen har legat ute i 11 dagar, datumet ändrades när jag uppdaterade annonsen.

Vad tror ni?

Ac
383
Acous
e21 318i -82
du ligger bra i pris, men folk försöker alltid pruta och man tänker på det när man tittar på en annons, spelar ingen roll vad annonsören skriver. man vill pruta för det "känns bra"
ja
1.770
jaken
V70 D5 AWD Polestar
Lite jobbigt att sälja utan vinterdäck nu när det snart är dags för det, men håll ut ett tag till. 11 dagar är inte lång tid.
Kr
33
KristoferZ
2000 BMW 323Ci
Det är nog bara fel årstid för att sälja.
Ett litet tips är att redigera annonsenstexten och ta bort sista raderna. "Jag har inte tid", "Priset är prutat och klart", "snabb affär". Det låter som om den är stulen och att du är på flykt till utlandet :-)
ka
43
kajjan
323ci E46
KristoferZ
Men, på flykt till utlandet är ju precis vad jag är :-)

Skämt o sido, jag håller nog med dig. Var lite dumt att skriva att jag har bråttom.
Börjar också misstänka att det är pga. årstiden jag har lite problem att hitta seriösa köpare.

På tal om det här med bilförsäljning i allmänhet. Jag har aldrig tidigare förstått varför folk skriver "Inga brevänner" i sina annonsen, men nu förstår jag. Detta är min första bilförsäljning och det är verkligen lustigt hur många som är "jätte intresserade" men som man sedan aldrig ser röken av :-)
Kr
33
KristoferZ
2000 BMW 323Ci
Minimerar man kontaktytorna minimerar man också säljchansen. Hur man än vänder och vrider på det är det alltid säljarens antagna uppgift att hålla kontakten med spekulanter. Desto fler som mailar eller ringer, desto större chans är det att det blir affär. Det är stora pengar och köparen vill känna kontroll och tillit.

En urspårad mailkonversation avslutas snabbt genom att välkomna mailfanatikern till okulärbesiktning av fordonet.
Tro mig, det fungerar varje gång. :-)
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Du ligger mycket bra i pris. Jag sålde min 323i Alpina optik efter bara en vecka på blocket. Ibland måste man ha tur och det hade men min bil var väödig unik också.
Priset är mycket bra måste jag säga!
Tycker inte du ska gå lägre än 95 000 i förutsättning att allt är i sin ordning.
Men har du bråttom så kan ju tyvärr slut slumma bli än annan.

Tror i alla fall att du skulle kunna sälja bilen till våren för samma peng som du annonserar ut den för nu. Som sagt tuff tid att sälja en bakhjulsdriven bil, coupé, utan dsc och vinter däck..

//jensa
ka
43
kajjan
323ci E46
Tack för all input!

Bilen blev såld idag för priset jag satte ut i annonsen, 99 500 :-.
Kan nog med handen på hjärtat säga att vi båda gjorde en bra affär. Han var lycklig att han hittade en E46 coupé för det priset som var i riktigt bra skick och jag är glad att jag inte behövde prisdumpa för att få bort den.
Kr
33
KristoferZ
2000 BMW 323Ci
Grattis! :-)
Grattis, ångrade lite att jag inte gav dig ett bättre bud men så högt som till utsatt pris hade jag inte gått.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.