|
|
|
|---|---|
|
Min bil är på växellådsbyte just i detta nu. Fick tag på en beggad 260 låda som suttit i en 325 å tänkte chansartat, kör på det. Vet ju att den passar i alla fall. Har två frågor om detta:' 1. Hur blir det nu med accelerationen och soppatörsten? Bilen borde bli slöare och törstigare nu va? 2. Satt inte någon getrag 240 i 320 förrut enligt meknissen utan något annat som jag inte minns namnet på. Trodde det satt 240 i alla 320 från 88... Eller? | |
jimmy/bmw |
getrag 260 satt väl i 535 e34 ? |
| getrag 260/6 tror jag satt i 535. Men nu snackar vi getrag 260/5 | |
|
tja! lådan passar men kardanen blir för lång eftersom 260 lådan är längre än 240n, så den får du byta också.... men det har du nog redan märkt vid det här laget! getrag lådor är mer eller mindre standard på E30 va jag har märkt, finns nogon ZF modell också, men den har ettan ner till vänster. Aka "Dogleg" Att bilen blir slöare har du rätt i eftersom utväxlingen är annorlunda, men den drar nog mindrer bensin i "motorvägsfart" eftersom man får ett lägre varvtal på motorn, men den får ju slita mer när du gasar.... Das leben ist kein probelauf! |
|
| är det verkligen annorlunda utväxling märktes inte på min beror väl på bakaxeln lr | |
| är det verkligen annorlunda utväxling märktes inte på min beror väl på bakaxeln lr | |
|
Det är nästan ingen skillnad i utväxling i lådan. Det är marginell skillnad på 1,2,3 kommer inte ihåg vilket håll. 4an och 5an är lika. Dogleg lådorna är väl också Getrag lådor. |
|
|
Ja, det är som sagt inte så stor skillnad i utväxling på lådorna. Skillnaden sitter i diffklumpen. ///BMW - Was sonst! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.