|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! Har en BMW 518i Executive -95 som jag har temperatur problem med. När man kört den i ca 30minuter så stiger tempmätaren till max och sedan så börjar den koka. Det finns vatten/glykol i kylaren och den läker inte. Tar även väldigt lång tid innan det kommer någon värme innuti bilen. Vad kan det vara för fel? Tacksam för svar // Mattias | |
|
Vattenpumpen ? Termostaten ? Troligtvis så är det någon av dom. // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
Försök att få mätt CO-halten i kylarvatttnet, är den hög så kolla topp-packningen. Jag vet att BMW-verkstad kan kolla detta - inte så dyrt |
|
|
Har svårt att tro att det skulle vara toppackningen då han ej förlorar någon kylarvätska. // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
Tack för svaren! Har köpt ny termostat och vattenpump nu, håller på att byta jusst nu! |
|
|
Meddela oss efteråt :) // dulleh "En Gång BMW, Alltid BMW" |
|
|
Tjena igen! Har nu bytt termostaten och vattenpumpen, och den kokar fortfarande! :/ Men nu får jag värme i bilen på några minuter! Märkte en ny sak när jag skulle sätta ihop den igen, att fläkten glappar 1-2cm åt vardera håll, alltså lagret som fläkten sitter på, Kan den koka för det? // Mattias |
|
|
Byt kylarlocket och kolla vatenpumpen Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Kör bilen varm(över normal), sen stäng av motorn å snurra på viskofläkten, kan du snurra den utan problem då är viskofläkten kass. |
|
|
Okey! Ska testa imorgon! Kommer med svar då! Tack! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.