|
|
|
|---|---|
|
Hej, Hur mycket servo olja ska finnas i behållaren? Hur kan man se nivåena? MVH | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är ju en nivågradering på lockets undersida oljesticka liksom. OBS Här gäller det att se till att man håller i RÄTT olja. Grön markering på locket (grönaktig olja) Pentosin CFH-11S svensksålda ska ha det som standard - 40C finns bara på BMW vad jag vet. Direktimporttbilar har oftast vanlig röd ATF som du kan köpa på macken. Man får ALDRIG blanda dessa två oljetyper vilket medför haveri. ///MVH Hasso Länk |
|
Ja, Jag har köt ATF från BMW och kollat på oljstickan men det finns bara två spår liksom på toppen på stickan och inget annat. Ska det vara nästan full? Hasso: Jag hade problem med steptronicen oxå.Den växlar liksom väldigt sen eller inte alls. 1:an och 2:an och 3:an är ok men med lite högre farter över 70 om man går från automat till manuel så får bilen liv och kommer igång på riktig.Jag har gjort det du sa nämnligen ta bort plus/minus polarna på batteriet och och kortsluta några sekunder och låta det vara en halv time men det hjälpte inte.den växlar kostigt och drar en massa soppa.Har du nåt annat förslag? MVH |
|
|
Lyfter denna tråd då jag också behöver veta hur mycket man skall fylla på. Precis som föregående skribent skrev så finns det två markeringar på den plaststickan som sitter fast på servolocket. Skall nivån vara mellan dessa två (dvs max/min)??? Oerhört tacksam för svar! |
|
|
Så här? Länk Tre nivåer; Botten på stickan, första strecken, andra sträcket. Hur tolka? Antingen min, normal, max. Eller katastrof, min, max. Eller Min, max, överfylld (min skulle då vara överfylld). Vilken tolkning gäller? |
|
|
Nivån ska vara mellan första och andra strecket. botten på stickan räknas ej. FAF |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Är nog en lämpligt nivå att hålla den mitt i mellan med lite + uppåt.. Lämpligt är att suga ut burken och fylla på ny olja köra lite fram och tillbaka och suga ur den igen och fylla på ny. Oljan blir i bland missfärgad brunaktig och kan lukta lite skunk, så det är bra att byta den då och då. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
| Bättre tömma systemet ur returen och fylla i koppen om man vill vara effektiv och miljövänlig. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.