|
|
|
|---|---|
|
Hej! Sitter nu och funderar på att slå till på en 750, E32a, grejen är att den nuvarnade ägaren säger att den tänder för tidigt, vilket ger förlorad effekt. Eftersom jag inte har vart i närheten av en 7serie förut så vet jag inte hur mycket avancerat tändsystem det sitter i dem. Någon som har nån tanka på vad det kan vara för fel direct? Jag funderar på om det är styrboxen som krångar, men en sån kan väll bli en dyr historia att få tag på. har fått intrycket att reservdelarna inte är de billigaste, rätt? | |
|
Hur kan han veta att den tänder för tidigt? Om du är intresserad av bilen så kör till en verkstad som kan läsa av felkoderna, då kan du få reda på vad som är fel och bedöma om du vill satsa på den bilen. Förtändningen styrs av boxarna, och givare, något av dom kan ju vara kass men det troliga är ju då att den inte skulle starta alls. Vilken årsmodell är det? /Mats J |
|
|
Jadu jag har inte snackat men honom än men ska höra med honom. En 91a är det. Hur ligger delarna i pris? Är det som det sägs att det är otroliga priser? |
|
|
Endel grejer finns på biltema och mekonomen... Men specialgrejer som bara finns på BMW kanske kan kosta lite. Jag har ännu inte köpt något där. /Mats J |
|
Paap Reeder |
... det är inte bara EN styrbox utan TRE. En för varje cylinderrad samt en Hubb som i sin tur styrs av bl a en potentiometer som mekaniskt styrs av gaspedalen ... o s v m.m. Att den skulle tända för tidigt låter inte särskilt troligt ... om man inte flyttat sensorerna för vevaxelläge och varv. MVH /// Paap R |
|
Reservdelspriserna behöver du inte oroa dig för så länge du köper begagnat. Finns hur mycket skrotade E32or som helst att plocka delar ifrån. Skall du däremot ha nya stötdämpare till bil med EDC kostar de förmodligen mer än själva bilen, se separat tråd om detta!Köp en bil där allt fungerar så kanske du inte behöver så mycket reservdelar. Det är trots allt en kvalitetsbil som kan rulla långt bara den får och har fått rätt service/ Optimisten. |
|
| Behöver man inte ha kvar EDC när dämparna går sönder så går det utmärkt att plugga rören och hänga dit konventionella dämpare från en bil utan EDC, detta gör att det blir... ungefär 20000 billigare :P | |
| Ja jag får höra med honom om hur han vet att för tänder. Det hela låter ju lite mysko kan jag medge. Ok gött att delarna inte nödvändigtvist behöver vara så dyra :D Men tack för hjälpen så här långt, jag åtekommer! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.