|
|
|
|---|---|
|
Har letat bland kupefläkts problem men inte sett detta. Fläkten knackar som en båtmotor eller som en sån där smattra som man hade på cykeln. Den blåser fortfarande men stegar jag upp hastigheten så svajjar den i varvtalet....ökar...å vill öka mer men sjunker....försöker öka igen osv. Tacksam för svar. Har precis hittat hit efter att blivit stolt BMW 528ia-99 ägare vid 38 års ålder, och det här är ju guld för oss med mindre mekar koll. Mvh | |
|
Kan det vara skräp (löv, pinnar) i fläkten? Kan väl inträffa att fläktblad går sönder och börjar låta. Här Länk ser du hur det ser ut. PS Välkommen till forumet och BMW! Du kommer att utveckla ett beroende av båda... __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
VillaRosa, tack för välkomnandet och tack för tipset. När jag fått självförtroendet styrkt av att sett länken så började jag demontera lite och mycket riktig så var det en plastbit som lossnat och satt fast i ena flänsen. Just nu är jag en lycklig man, han ju börja kallsvettas över vad en ny fläkt skulle kosta. Mvh |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.