|
|
|
|---|---|
|
Hej min kyl fläkt till motorn har slutat snurra på min 328i e46 e detta ett vanligt problem... kostar ca 6000 me reperation... | |
|
Va? det låter mycket konstigt. Exakt vad är det som har gått sönder? Om det är fläktkopplingen du syftar på så kostat den ca 1500 kr att köpa ny. ___ Bilbloggen: Länk |
|
|
Han snacka om fläktmotorn fatta inte riktigt... men va när ja kolla upp min Ac om den bara behövde fyllas eller va de va? fast då såg vi att fläkten stog still även om bilen va varm och om man putta lite på den så satte den lite fart fast stanna typ genast igen... han på kylservisen sa att de va vanligt att fläktarna la av på bmw |
|
|
Snackar du om kondensatorfläkten nu eller? Dvs den som sitter längst ut, närmast njurarna? Den kostar inga 6000 kr, iaf inte om det bara är fläkten. ___ Bilbloggen: Länk |
|
| Asså 6 papp med jobb o packningar o skit... njurar inte vet ja... stora fläkten som sitter längst fram i motorrumet... | |
| Har samma fel på min. Dom skulle ha 4700 på bmw inklusive jobb. Men man kan ju köpa en icke orginal för en tusing och göra jobbet själv. Blir att fixa det till våren, den gör ju ingen nytta i vinter. | |
|
Precis. Emma-Maria: AC firman Avantia har fläktar till BMW, typ 60% billigare än BMW själv. Min har brunnit, har kopplat ur den då det är kortis i den. Men de blir att byta den till våren, är inte så avancerat jobb, den sitter bara lite dumt till där bakom njurarna, men men, jag ska ändå bort med hela fronten så då är det ju inga problem alls. Mkt vanligt fel. Märktes i sommar, AC kyler små dåligt i låg fart/stads körning, samt att motorns temp steg rätt bra inne i stan när man stod i kö. Drygt iaf.. |
|
| Företaget med kylfläktarna: Länk | |
| Tackar för tipset. | |
|
Tack tack.. Fläkten kostar ju 2484kr på den sidan o de va därifrån han tar den så 5 tusen me jobb e la ok!? Lämnar in när ja kommer hem från norge hade |
|
| På Lindholms bil i Umeå kostar fläkten 3500kr och jobbet 1200kr dvs 4700 totalt. | |
|
Emma-Maria: Ah, umebrud.. :) Jag ringde Umeå Mobilkyla, dom har fläkten vi behöver för 1,800 , dom kan ta hem den på 2 dagar.. Bytet är ju inte så avancerat, i värsta fall får man ta bort frontplåten, då måste fronten av, lyktor, sen ta bort plåten. Men hursomhaver är det ej mer än 2 timmar jobb och rätt enkelt. Alltså sparar du 2,900 kr där.. är ju inte så pjåkigt. Orkar du inte byta den själv så kan du ge mig en påse bullar istället.. :P |
|
|
Har du problem må still eller med varmgång? annars ska ju fläkten stå still eller snurra sakta. Det är ju en termokoppling som gör att fläkten slirar så länge motortempen är normal. Det är tydligen ett vanligt fel att kopplingen ger upp, men detta brukar visa sig genom att temperaturen gåur upp när man kör i stan eller står på tomgång länge. Själva kopplingen ska gå att byta utan att riva hela fronten om jag förstått rätt däremot krävs det ett specialverktyg för att hålla fast vattenpumpen när man lossar fläkten. |
|
|
Hmm den har ju faktist aldrig blivit varm även en varm dag me hård körning;) jävligt skumt... ska kolla med Bmw i Varberg närja kommer hem nästa vecka... Tack alla... Ingen som vet hur man kan nolla servisindikatorn? e en 98 ju |
|
|
Någon som vet? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.