|
|
|
|---|---|
|
Hej! Glasbakluckan har slutat att fungera och hade tänkt att försöka fixa detta. Tänkte börja med att kolla kablaget och om det är ok microswitchen. Någon som vet vilket gångjärn kablarna till glasbakluckan går vid? Har kollat vid de två på vänster sida (då jag har för mig att jag läst någon stans att de skall gå där) men där var alla kablar hela. Mvh. Bjarre | |
|
på min gick dom på vänster sida, har du kollat lite längre in i kabelstammen+ det är inte säkert att det är precis vid gångjärnet dom gått av, så va det iaf på min bengan hej o hå bengan |
|
|
Tack för svaret! När jag kollade kablaget på vänster sida så tog jag bort eltejpen som var virad runt kablarna och sedan "drog" jag i alla kablar och alla verkade vara ok. Då borde det vara microswitchen, eller?. Man får väl plocka ner inredningen på luckan och försöka att mäta och se så man verkligen har någon ström fram till switchen till att börja med. Mvh. Bjarre |
|
|
Lyfter en gammal tråd... Jag har också problem med att min glaslucka inte går att öppna. Om man nu ska in och kolla kablarna så är man lite nyfiken på vilka kablar som går till det låset? Apropå microswitchen, måste man riva hela inredningen på insidan av luckan för att komma åt den? Kommer man åt det utan att öppna glasluckan? Ska det ligga ström på någon av kablarna till switchen eller hur mäter man enklast upp den? MVH Jonas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.