|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag bor i Norge men känner till autpower.se sedan jag bodde i Sverige. Jag har vart och tittat på en 316i med automatlåda idag. En 1996 mod. Den har bara haft 1 ägare, en tysk familj tydligen, nu är det sonen som har den. Bilen har gått runt 13 000 mil, ganska lite egentligen? Bilen såg ut att vara i mycket bra skick, kändes tight och så vid körning. Men tyvärr har tankmätaren hakat upp sig, och jag undrar om det är ett stort problem. eller tecken på att något kommer att gå åt skogen snart ? Det är också någon rostfläck på bilen lite större än en femkrona. Skuffen har ingen rost på kanten, och inte frampå motorhuven. Egentligen är jag väl lite osäker på vad jag skal kolla, har inte så stor erfarenhet. Men tankmätaren, är den ett allvarligt problem tror ni? Den lyser för övrigt när tanken är tom. | |
|
Strulande tankmätare beror oftast på att nivåsensorn är dålig. Finns en del skrivet om detta på forumet. Kostar annars ca 2000kr att fixa hos BMW, men går att laga själv om man är lite händig. Rost är numera standardutrustning på äldre 3-serie bilar som körts åretrunt. |
|
|
Antar att rost inte är att komma undan, men skulle vilja fixa det innan det blir värre. Bor i Trondheim så det finns nog säkert någon bekant eller firma som kan göra det. Bensinpumpen har jag bytt en gång på en 318is E30 -1990. Det var inte så krångligt. Är det ungefär samma förfarande på en E36? Att man rycker upp baksätet och skruvar där. Det är väl en flottör som skal indikera hur mycket bensin som finns kvar i tanken. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.