|
|
|
|---|---|
|
Hallå! Sitter och specar en 120d med lite extra utrustning, blivit lite fundersam på navigatorns vara eller inte vara, kostar ju faktiskt lite drygt 27.000:- extra med DVD och PDC. Vad säger ni som har den, vilka mer funktioner styr man? Är det värt kostanden? Är något av en prylgalning så det känns lockande :) Ska försöka ragga ta i en BMW med samma nav för lite test men det kan vara kul att se vad ni tycker? Alternativet är ju att köpa en Tomtom Go 910 eller dyl. | |
| Jag har Professional navigatorn och PDC fram och bak. Kul grejer men man kan inte kalla dem prisvärda. Fick senaste releasen av programvaran till navin i går och det var ett lyft. Nu är den nästan lika bra som TomTom :-). /Leif | |
|
För ettan, tag radionaven, mer prisvärd om du inte åker med kartbehov. Radio PRof och stora ljudsystemet samt bluetooth är mer privärda. Eftermonterade navins går i min värld bort för de är inte anpassade och integrerade som en del av bilens estetik som talar till föraren. Mvh Asken |
|
|
Blir nog navi pro iallafall, fick mkt bra pris på hela paketet tillsammans med resten av utrustningen :) Skriver ev på imorgon eller på lördag :) Lemansblå med M-sportpkt + lite annat kul :) |
|
| om 1år kommer alla nya mobiler ha GPS inbyggt. navigation i bilar från fabrik kommer dö ut. | |
| Nae.. skeptisk mot det iaf... har helle nav orginalmonterat och en 6,5" skärm en en liten mobil (har kört den lösningen nu ett tag. | |
|
Jag har inte någon original-navi i bilen, tycker definitivt inte den är prisvärd. Däremot har jag Bluetooth-handsfree, och den är om möjligt ännu mindre prisvärd (7.000) eftersom den fungerar så dåligt att den i praktiken är oanvändbar. Min röst hamnar på TomTom Go 900 eller motsvarande, där man får en bättre Navi med inbyggd, fungerande(!) Bluetooth-handsfree, och alltihop för max 5.000 spänn.... Dessutom har den lösningen fördelen att den kan flyttas med till nästa bil, eller tas med och användas i t ex hyrbilar. Den sämre estetiken väger ytterst lätt i den avvägningen, SÅ jäkla ful är inte TomTom! /// Gunnar E. |
|
|
Jo,det är den..Tycker att Navi pro är en självklarhet...Helheten blir så mkt snyggare..Eftermarkandsnavi passar inte i en bmw.Men smaken är ju som baken min bil: Länk |
|
Buspelle |
Original navi o bluetooth är tekniskt rafinemang och väldigt roliga leksaker. De senare versionerna av bluetooth börjar faktiskt fungera hyggligt också. Att sedan eftermarknadsprylarna ofta är bättre (gäller både navi o bluetooth) är ju trist, men man får trösta sig med att det är mycket mycket snyggare med originalmonterade prylar och mycketr mycket häftigare att kunna använda I-drivespaken, rösttstyrningen och knapparna i ratten än att sitta och peta på en vinglig Tom-Tom som hänger i rutan. |
| Ni som har originalnavi, går det att ladda in fristående moduler i dem? Exempelvis trafikkameror och trevliga restauranger. | |
|
Jag tror jag skippar nav i min kommande 120d. Använder wayfinder i mobilen idag och tycker det funkar utmärkt. Kostade 1700 spänn med gps-sändaren. Då kan man ju enkelt ta med den ut på stan. Bra om man t.ex. parkerar i ny stad och velar bort sig. :) www.wayfinder.se Däremot undrar jag. Är Parking dist bra? Har aldrig använt sån men funderar på att ta det bak. 3800 i tillägg tror jag. Är det värt pengarna? /Sören |
|
|
Jag tyckte den PDC som jag hade i min e60 med både grafisk och ljudindikering var bra. Standardvarianten i e87 är bara med ljud och därför väljer jag att installera en egen elektromagnetiskt baserad PDC som visar med färgade dioder och ljud samt kan monteras dolt på bilen. Betydligt billigare blir det också (runt 1000 lappen exkl montering) //Örjan C |
|
|
Sahlback: PDC är ett bra tillbehör den är kort och rak i baken och inte lätt att bedömma. Jag rekommenderar den. Bäste Herr Oreo och jag har utväxlat mången tankar kring förnuftiga tillbehör. Där är synen, finns det inte en väg så bygger man sig en:) Hatar att slösa, älskar att spendera. Medvetenhet är viktigt vid val av lösning. |
|
|
:-) //Örjan C |
|
| I förlängningen ser Herr Ask att i Herr Oreo finns det en ung pojk som säger vill inte köpa det 6000 konstruktörer får betalt för i Munchen:)) | |
|
Tack för svaren. 1000 är ju bättre än 3800 men det får ju inte se hemmabygge ut heller. Håller nog lite med där att gillar inte att slösa men spenderar gärna på rätt prylar. Men det är klart 3800 för lite pip när man ska fickparkera. Det har ju funkat bra utan... Himla svårt när man velar runt bland alla tillbehör för att få en vettig spec. på den "tillkommande". Ska nog ha armstöd iaf. Har ni haft fällbara nackstöd bak? Kostar bara 300. Fäller man dom framåt för att få bättre sikt? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.