|
|
|
|---|---|
|
Fick problem med torkarna idag, dom vill bara gå i ca 15 sek för att sedan stanna där det passar. Väntar man i ca 4min så går det att köra dom i ca 15 sek igen osv., torkarna går även bara på normalfart oavsett i vilket lägge spaken står. Även spolningen följer detta och funkar bara då torkarna går, har kollat säkringarna utan att hitta någon trasig. Misstankarna går till relät eller spacken, någon som haft liknnde fel eller har tips och ideer ? //Christian | |
|
Inte helt enkel konstruktion man måste riva en hel del för att komma åt torkarmekanismen där felen oftast sitter sa min mek häromdan när jag undrade hur den delen kollades. I Ditt fall låter det ju som ngt form av elfel. Prova åk förbi nån bra BMWverkstad och gör en avläsning av felminnet och se om det kan ge något svar. Mvh Asken |
|
|
Tycker med det lutar åt el-fels hållet, får kolla förbi BMW om det inte löser sig. |
|
|
Kan rekomendera att lossa båda batterierna 30minuter och sedan köra ca: 1-2 timmar och minnet är återställt, låter kanske långsökt -men jag har löst många "el" fel genom denna metod! |
|
| Vissade sig att det var en av det 6 säkringarna som hade pajat, verkar vara strul med pumpen till spolarna som orsakat det hela. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.