|
|
|
|---|---|
|
Hej... Ska kolla på en 320d från 99 i helgen o undrar om det är nåt speciellt man ska kolla in på en sån förutom det man gör på alla bilar,typ om den har några speciella fel eller barnsjukdomar. Det är en import kan det då saknas grejor som är standard här typ innerskärmar eller liknande? Föressten appropå innerskärmar är det sådana både bak o fram på e46 eller bara fram? tack på förhand Anders | |
|
Ingen som har svar på åtminstone innerskärm frågan..... Anders |
|
| Det som saknas på importbilar är ofta sätesvärmare, motorvärmare och lyktspolning. För generella fel kan du ju läsa begagnatguiden. | |
|
Du Skall nog kolla undre remskiva "på vevaxeln" min gick sönder i veckan. Det är ett vulkat gummi i den som släppte. Annars så rost huv och baklucka. Finns säkert mer men inte som jag kan komma på nu. Tommy |
|
|
Tommy Menar du vibrations dämparen som sitter längst ner på vevaxeln? Min gick sönder för 2 månader sedan, beställd den då, har inte fått den än. på bmw i tyskland har dom i går fått in 287st och det ligger restat 242. så beställ fort om du vill ha en. kostar på bmw ca 2500:- undra just om man kan byta den själv. sitter ju bara i 1 enda bult |
|
|
Bilarna med bränslesystem från Bosch (fram till 2002) fick nästan alla problem med luftmängdmätaren. Bosch tog fram en ny model av luftmängdmätaren med nytt artikelnummer och problemet var löst. De flesta borde vara utbytta vid det här laget. Felet märktes genom ojämn drag som kommer och går när man accelererar upp genom varvtalsregistret. Kommer inte håg de aktuella artikelnumren på rak arm men de kan nog finnas om man söker här på forumet. Själv fick jag tag i en begagnad mätare från en 330d som har samma artikelnummer. När man byter mätare bör man också byta en till en annan mjukvara i motorstyrenheten. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.