AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.335

Tyska telefoner i E38, ej GSM?

Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Är ute efter en E38 nu och nån sa till mig att man skulle kolla så att luren i bilen är GSM istället för en sån tysk variant man inte kan ringa från här.

Jag fick för mig att de nya lurarna var GSM allihopa, har jag fel?

Om luren är tysk, kan man få den till en GSMlur?

Hi
69
Hille
528iA -97
Jo det är GSM.
Jag har en e38 där mitt simkort fungerar dock endast i den bakre hållaren vid cd växlaren. Simkortshållaren i luren kräver en annan spänning vad jag förstår.
Min är dessutom till salu, om du var intresserad?

Mvh
Niklas
Ma
2.231
Mats J
750iA -92 Svart
750iA -91 Grå
Alpina B12 -90 Svart
Det finns väl även en Tysk GSM standard som inte fungerar i Sverige.
/Mats J
Visa användare
ProPro-medlem
712
maverick_750rr
E38 750iL -00
individual
F02 760Li -15
individual
E36 323Ti -99
individual
Tysk GSMstandard - kan man inte konvertera till svenskt? Pris kanske?

Hille: Skicka bilder och info över mailen; maverick_750rr@hotmail.com

Min E38 har endast kortläsare fram vad jag vet, funkar superbt även med senaste generationens kontantkort inköpt i förrgår :)

MVH,
Victor
Vorsprung Durch Überlegenheit
St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Min verkar vara för gammal för att det ska fungera, vad menas med bakre hållare av sim kort? finns det 2??
I det "vänstra facket" i bagageutrymmet finns en låda som sitter riktigt illa till. I den finns en simkortshållare där man kan trycka ner simkortet. Det är väl nån sorts huvudenhet för telefonen.

Så ser det iaf ut i min bil. Telefonen fungerade efter det perfekt vilket den ej gör om man sätter kortet direkt i luren där fram.
Gu
115
GunnarG
530i -19
Jag har en telefon med tysk standard (D-Netz). Fungerar utmärkt i Sverige.
JS
304
JSR
BMW 2002 -73
BMW 750iA -92
BMW M5 -92

Det beror på ålder av telfonen i bilen. De gammla simkorteten hade en spänning på 5,x volt medans dagens har en spänning på 3,x volt. Har man en nyare e38 fungerar det troligtvis med dagens simkort. Men en äldre 750 kräver den gammla sortens simkort som kan vara svåra att få tag på.

Jesper H
BMW CS #05876A
BMW SC #392
Br
20
Brogem
750iA-99
Detta gäller åtminstonde teliasonera kontantkort.
Så vitt jag vet är det bara att ringa kundtjänst och be dem byta ut ditt kort.
De behöver bara veta vilket ditt nya kort är.
Har själv gjort det, fungerar utmärkt.

Vid vanligt abbonemang kan man begära ett dubblett kort till sin ordinarie nalle, nya kortet skall vara av den gamla sorten, numret blir då samma till bilen som till nallen. kostar givetvis extra ca 100/mån
St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Tagge:
I mitt vänstra fack sitter cd-växlaren och navigatorn. ska den sitta under plasten? eller har du den brevid dessa??
St
136
Stoffe_m3
BMW 750il -96
Det funkar när man sätter kortet bak, men hur får man sparade nummer på kortet att komma upp i bilens telefonbok? man ska väl se vem som ringer på displayen??
7a
186
7an
BMW 740Ia 99
tja! för att få in nummrena så kopierade jag först av min telebok från min mobil till kontant kortet o sen stoppade jag in d i bilen . för jag provade med att lägga in osv med bmw luren o jag har bara en sak att säga om d GLÖM D shit d va ju helt sjukt me menyer osv....sen en annan sjuk sak jag alltid har fått byta på mina e38or med tele är MIKROFONEN i taket för att den som har suttit knäpper och d blir rundgång osv sen när man bytt till en nyare från typ 99/00 el når blir d perfekt..mvh 7an
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.