AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
915

Beslutsångest, Clearglas eller inte!

Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
E36 318is -93
Tjena, ska snart kosta på mig rostlagning, lackning o rostskyddsbehandling, dessutom lite kofångar-fix... Har införskaffat nya M-lister och vill helst skaffa ett par nya baklyktor när man väl är igång...

Mitt mål är att diskret-styla bilen, har sett ett par misslyckade clear-installationer där de ser helt fel ut, men på andra har det verkat helrätt och fått bilen att se många årsmodeller yngre ut.

Står alltså mellan clear och vanliga "vita blinkers", kör med orginal orange nu. Rekommenderar ni några tillverkare märken? Passform är självklart utav stor vikt!

Somsagt det sitter M-paket på den, med m-fälgar.. inget mer. Bilen är i Diamantschwarz... Blir det för mycket skit eller passar det?

Låt mig höra era åsikter! =)
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Original vita, om du har vita runt om.
Klarglas ser bara billigt ut i mina ögon.
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Skippa klarglas. Ser japanskt ut och det vill man ju inte. :-)

//Player
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Länk

Ser väl inte helt förjävligt ut, och detta är ändå en sedan... Men visst "near-original" utseende är 9 av 10 gånger stiligare...
Pl
1.902
Player
BMW 420d M-sport
Dom där ser mer frostade ut än klarglas.

//Player
Jag tycker nog orginal med vita blinkers är snyggast.
Men de andra är också snygga.

Bara du inte sätter på ett par med "Lexus-look" så är jag nöjd. :P

/Seal
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Haha nej, syftade inte på Lexuslampor! Fyfan.. Men det lutar ändå åt vanliga vita blinkers...
K.
79
K.A.A.
318is -94 (E36)
Jag tycker att både klarglas och M3-vita är fina men:

Om du kör med klarglas ska du även byta frontblinkersen, dimljusen och sidoblinkersen till klarglas-modeller. Tyvärr finns inte klarglas som BMW-original.

Vill även säga att om du bestämmer dig för att köra med vanliga M3-lyktor, så är skillnaden mellan BMW-original och alla andra märken (jag har provar Depo, FK och In.pro) mycket stor... Passformensproblem och fuktproblem är inte ovanligt om du kör med andra märken...
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
Hur mycket går M3 orginallyktorna på, remakes kostar väl runt 1500?
K.
79
K.A.A.
318is -94 (E36)
Remakes kostar väl allt mellan 1000-2000 beroende på märke. BMW-original hos BMW-återförsäljare är ganska dyrt (nämligen 230 euro).

Jag köpte mina begagnade (absolut nyskick) för ca 1000:- (inkl. frakt) från en trevlig prick på eBAY.de

Lite sökord om du ska köpa därifrån:

Rückleuchten = baklyktor
rot-weiß = röd/vit
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.