|
|
|
|---|---|
|
Hej, Som rubriken tyder håller växellådan alltför länge i växelrna olika vervtal (särkild de högre växelrna). Den drar väldigt mycket bränsle oxå. När jag går från automat till manuel så accelererar med en gång (det känns som om bilen flyger iväg). Några förslag på vad som kan vara fel? MVH | |
| med risk för att bli idiotförklarad... Det är inte bara det adaptiva inslaget du menar? | |
| Den känns som om den inte växlar när den borde i automatläge. Om du förstår vad jag menar. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Tag bort bägge batterikablarna från batteriet lägg ihop + och - minus kabeln några sekunder vänta därefter 20 minuter innan du sätter tillbaka dom. Då rensar du bort det adaptiva minnet (nämns ovan) som lådan lär sig pga din eller annans körstil , får du se om du får nån skillnad i uppförande. ///MVH Hasso Länk |
|
Jag hade samma problem när jag köpte bilen och följde Hassos råd. Då blev det bra. Det brukar det bli! Jag brukar göra det efter t ex bilsemester då man kör ganska annorlunda jämfört med vardagskörning. // Länk |
|
|
ok,Även om att jag har redan gjrt det för 2 dagar sen När jag bytte batteriet men det skadar inte att göra det en gång till. Var på besiktningen idag och besiktningsmanen tyckte bilen var väldigt bra och allt var perfekt men en drar fortfarande ganska mycket bränsle. Avgas värdena var helt ok så det är inte lambda so är fel. Jag har bytt LMM för några månader sen kan det vara så att den har rasat igen eller behöver rengöras? Hur i så fall? En sista fråga: Hur mycket olja ska finna i stryservon? Hur kollar man det? MVH |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.