AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
872

Vad är det för ljud när jag svänger vänster?

ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
Hallå,

Jag har efter många timmar i helgen fixat alla skivor och kontrollerat och allting är bra. Har bytt däcken till friktionsdäck också och är redo för vintern. Bilen funkar nu som den ska förutom en sak.

När jag svänger vänster, låg fart eller högre fart spelar ingen roll. Då hör man missljud(högt) från vänster framhjul. Vet inte vad det är men det låter som gummi mot någonting.

Jag har inte lyckats hitta felet och för ett tag så hade ljudet försvunnit helt men kom tillbaka helt plötsligt efter lite körning.

Kan det vara att däcket tar i skärmen? I så fall borde ju alla ta i eller åtminstone den högra framhjulet också.

Kan någon komma med tips vad jag kan kolla efter och vart? Väldigt irriterande, låter som att bilen kommer från skroten fast allt är bra.
Visa användare
63
Skitte
735ia-87
eftersom det kom i samband med byte till andra hjul hade jag kollat efter märke på antingen insidan av däcket(innerskärm) eller övre utsida(hjulhus)

Riktiga män kör turbohoj!!
Ingen hör när du skriker i 300km/h
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Har du samma dimension på däcken som förut? Som Skitte skriver kan ju bredare däck göra att de tar i. Prova med fullt styrutslag och se om däcket är nära skärm eller hjulhus. När du kör blir rörelserna litet större och annorlunda, så det är inte säkert att det tar i när bilen står still.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
jag har faktiskt mindre däckbredd så det kan inte vara däcket som tar i, o varför tar den högra i oxå?
ar
218
arken
525iA -93 (..BK86385)
530dAT -08 (..B987772)
Kan det vara sladden till slitagelampan dom kommit mellan hjul och fjäderben? Det hände på min E30...
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
får kolla men det låter för högt och hårt för att vara en sladd
Visa användare
1.935
VillaRosa
X3 2,0d 2007
BMWCS #04821
Har du kollat med ögonen om hjulen tar i nån stans eller verkar komma nära? Glömde i förra inlägget att en annan inpressning (ET) på fälgen flyttar hjulet "i sidled". Så även ett smalare däck kan hamna längre ut eller in beroende på ET.

__
Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta!
ga
522
gabber
Golf 1.6 2008
det där med ET har jag inte fattat riktigt men jag har kollat o inget tar emot, o som jag sa tidigare så borde väl alla däck ta emot i så fall?

ska kolla mer i helgen, ta loss o undersöka. något mer kan jag väl inte göra va? kan det vara något som inte är synligt?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.