|
|
|
|---|---|
| hej!! vad ska man göra om man har blivit lurad av en medlem på powerbörsen?sålde en avtagbar dragkrok på börsen till en medlem,som var intreserad av kroken.sen ville han inte ha den mer,o skulle skicka tillbaka den till mig,men det har han hitdentills inte gjort sen 2 månader tillbaka,värkar som han vill både ha kroken o behålla pengarna,vast han inte ville ha den,vilken typ(snällt sakt).har ringt ett fåtal gånger,men ibland svarar han,o säger att han ringer upp,eller jag skicka den till dig men fel addres,packetet kom tillbaks påstog han.vad var din addres nu igen,undra han och skulle skicka på nytt,vilket han säkerligen inte gjorde.har också mejlat utan resultat.man blir så j_vla förbannad på sånna mäniskor.vad skulle ni göra i denna sitvasion mvh dicka. | |
|
polisanmäla? Kolla med konsumentombudsmannen på din ort eller surfa in på ARN. Men polisen har ju trots allt betalt för att ordna sånt här. //Martin |
|
Paap Reeder |
Polisen är bortkastad tid anser jag. Dom har inte tid. Har du "bevis" för hela skeendet? ... d v s mail, aktuella tfn-nummer, minnesanteckningar, kvitton från posten (eller hur du nu skickade den) så är enda chansen att gå via KFM. Då vet du att han kan bestrida ditt krav när KFM skickar ut det första kravet varefter du måste förete "dina bevis". Gör han inte det slår KFM-fälla igen (jmf med den 84-damen som HSB skulle vräka i Sundsvall) ... och du är i samma läge som jag med mina lambdasonder. Men, men tiden har sin gång och den gnager på. MVH /// Paap R |
|
Hur har det gått till? Har du skickat ngt utan att få betalt? Eller har du återbetalat pengarna utan att ha fått kroken i retur? ___ Bilbloggen: Länk |
|
| tack för alla svar.det enda har som bevis kvittona från posten kolli nr osv,o vad det kosta o skicka ut det.tycker ni att man ska hänga ut hans namn här på autopower,så inte fler medlemar får med honom göra med (skojarn).det skulle finnas en sida här på powere o sätta ut skojarna,med fullt bevis så klart.vad tycker ni,dom ska ju sättas åt?? mvh dicka. | |
| Jag tycker du ska prova att kontakta honom en sista gång, hjälper inte det så tycker jag du ska hänga ut honom på forumet. | |
|
Varför använder ni inte internetgirot? Kostar inte många kronor och jag har aldrig haft några problem. Köparen betalar in till internetgirot, säljaren skickar, köparen tar ut paketet och godkänner, dagen efter sitter pengarna på ditt konto. |
|
|
eller betala när man hämtar ut paketet....då kan man inte bl lurad! MvH Bmw 4-ever |
|
|
"peter78w" Det funkar oxå, det enda problemet är om köparen inte "har pengar så han kan hämta ut paketet" då kan du i värsta fall åka på att betala frakten tillbaka till dig om han inte hämtar ut paketet. Ett annan bra grej är att köparen inte komma en vecka senare och påstå att varan är defekt, eftersom han vid det laget redan har godkänt varan och du redan fått pengarna. Vid ev strul så löser internetgirot ärendet, hur bra de sköter det vet jag inte för jag har aldrig haft några problem. Länk till internetgirot. "dicka o" Jag är inte ute efter att läxa upp dig ang affärer via internet, så ta inte illa vid dig att jag ger förslag på hur man borde sköta affärer via internet. Det är alltid lätt att va efterklok på sånna här grejer, har själv varit i liknade sits som dig och jag vet hur jävligt det är. Mitt tips är att ge honom en sista chans och förklara sig och är det så du har bevis så är "Paap Reeder"s förslag ett sätt. Sen hänger du ut honom och ber AP webmastern spärra hans användarnamn kanske även blocka hans IP om det är möjligt. MVH |
|
|
men om inte köparen godkänner varan efter att han hämtat ut den på posten så går ju inte pengarna till säljaren iaf på internetgirot?? Eller är jag fel ute då? Diesel-räsern /Rickard |
|
|
Köparen har 5 dagar på sig att bestämma sig för varan sen betalas summan automatiskt ut till säljaren. /Pulare |
|
| tackar för ett stort visat intresse för det här inlägget.dubilidu jag tar inte illa upp så du kan vara lungn.ska man vara rak o ärlig så var det rättså klantikt gjort av mig o vara så gotrogen om nästan alla mäniskor,men men man har ju lärt sig en läxa nu i alla fall.lär ju inte hända fler gånger i alla fall.jag ger väll honom en chans till,inte för att jag vill det.tack dubilidu o alla ni andra mvh dicka o. | |
| Eftersom den här personen behöll dragkroken har du en fordran på honom. Börja med att skicka en räkning på det belopp du begärt. Ange inom vilken tid han ska betala och att det kan gå till indrivning om han inte betalar. Om han inte betalar kan du vända dig till Kronofogdemyndigheten och ansöka om betalningsföreläggande. Du kan kolla på Kronofogdemyndighetens hemsida hur man går till väga. | |
|
Tyvärr så finns det sånna personer lite överallt... kanske är samma individ ? man vet ju aldrig. Länk Länk JJ |
|
kicken |
totalt värdelöst!!! man blir såå! trött på sånt där, som sagt tidigare nämnt här ..om inget vettigt händer - lägg ut på forumet..(tråkigt) kicken |
| Som köpare skulle jag gärna använda internetgirot men som säljare? Aldrig. Man har väldigt dåligt skydd som säljare om köparen ångrar sig eller förstör varan innan han godkänt den. | |
|
Trist historia. Ibland är det bättre att bara glömma det om det inte är ett större belopp. Helt klart är att han borde stängas av på Powerbörsen, kontakta info. där o berätta vad som hänt. Polisanmäla? Ja, om det är ett större belopp, annars så skulle jag inte orkat bry mig då polisen/rättsväsendet i detta landet har havererat totalt för många år sedan. I sverige så är det lönsamt att vara kriminell, men moraliskt sett så mår nog många rätt dåligt, fast det tröstar en knappast... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.