|
|
|
|---|---|
|
hejsan! har bytt till 18" på min E36. bytte fjädrar då de var helt slut och monterade min fälgar. då upptäcker jag att det sticker ut på förarsidan bak (vänster sida sett bakifrån). och när jag och mina kompisar tittar så ser det ut som hela bakaxeln är för mycket åt höger. vekstads kille kollad och tyckte allt såg okej ut förutom att däcket är längre in på ena sidan och längre ut på andra. bussningarna såg också okej ut. och inga tecken på att bilen blivit krockskadad. *är det en fyrhjulsinställning som bör göras? eller vad tror ni? | |
| har du rätt ET på fälgarna? bytt plats på fälgarna bak och se om problemet flyttas över. | |
| jag har et35 225/40 däck 8,5 breda fälgar. har även prövat med mina orginal fälgar/däck (15"), och då sticker det ju inte utanför skärmen men man ser om man kollar noga att däcket på ena sidan är längre ut än på andra sidan. | |
| nån mer som kan ha nått förslaag på vad det kan vara? | |
| Jag tycker du ska ta in bilen på en fyrhjulsmätning omgående. Jag tycker det låter som någon sladdat in i en trottarkant eller kört in i bilen bak. Är det några vinklar som inte stämmer vid fyrhjulsmätningen får du fråga dem om vad de rekommenderar för åtgärd. | |
| ok, vet du något c.a pris för en 4 hjulsintsällning? | |
| på bmw i falun tog de 1690 och det tyckte jag lät dyrt.. | |
| Det var ganska dyrt ja. Många större däckfirmor har utrustning för sånnt där och är säkerligen billigare. Du kan nog komma undan med halva det priset om du letar runt lite. | |
| Här kostar det ca 850:- för en 4-hjulsinställning och sen blir det ytterligare några hundringar om det inte är fastrostat och går smidigt att lossa skruvarna. | |
|
ok, ja jag har ringt runt lite och det verkar som bmw är dom enda som är så dyra. kring 800- 1000 kr tar de övriga verkstäderna här i dalarna. //Tomas |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.