|
|
|
|---|---|
|
Jag ar i england darav det markliga sproket. Jag har upptackt ett litet hol pa kylaren ungefar 15 cm nedanfor pafyllnings locket. Jar marker igentligen inget nar jag kor (temp mataren visar inget fel, jag forlorar ingen vatska), men nar jag stanger av motorn sa borjar det pysa och spruta ut vatten i detta lilla holet, inte ska det vara nogot hol dar? vad ar problemet? kan jag komma hem (100mil) med detta fel? Ska med farjan pa torsdag......... help! Min bil;Länk | |
|
Trycket brukar stiga efter att man stannat motorn och då läcker det ut. Se till att kola kylvätskenivån ofta., så tror inte jag det är något problem. (min uppför sig liknande men är ju E32, trycker ut vatten vifd genomföringen till automatkylningen) /Mats J |
|
|
Nej, tror nog inte du ska ha ngt hål där! När du stänger av så blir det ju ett visst tryck i kylsystemet och därav pissar den ut vätska. Försök att lappa ihop det provisoriskt, är det på plast hålet är? Försök så gott det går, köp nått epoxylim och en metallbil eller nått, vad som helst å sätt dit sen byter du bara när du är på hemmaplan igen. Hur som helst om du måste åka sådär så ta med dig en >10 liter vatten/kylarvätska för att kompensera vätskeförlusten på, blir väldigt dyrt om du kokar motorn. |
|
|
Ja, det are plast, Det jag tycker are so konstigt are att det kunnat bli ett hol mitt pa, det are ingen skarv. Om det inte lacker ut nogot nar jag kor da kanske det skulle funka att kora. Men jag ska forsoka laga med nagot i morgon och kopa mig en tio liters dunk. /Fredrik Min bil;Länk |
|
|
Jag vågar inte svära på att det funkar att köra så, men gör du det så kör med MAX värme och fult blås inne i kupén, då belastar du kylaren minst. Kör väldigt lugnt med bilen, så att den genererar minimalt med värme. Du kan också öppna kylarlocket då du stannar, men akta dig för heta vattenånga. Ta men handskar som du kan öppna locket med. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Jag vet inte hur era motorer ar men min motor blir otroligt varm bara pa tomgong, kan inte saga om det blivit varmare nu men jag har trot att motorn vill ha en hog temperatur. Jag har lagat med en liten bit hord plast och special lim ska ut och prova snart. Jag laste har po forumet om att nagon hade kort med pofylnings locket lite oppet, skulle de vara nagot och varfor??? Ska man anvanda ACC eller inte? |
|
|
Att köra med full värme verkar ju inte så kul, litet pinsamt att behöva sitta i bara kallingarna ;-) Men att lätta på kylarlocket är ju ett sätt att minska det tryck som uppstår när du stänger av motorn. Jag glömde skruva på locket en gång och märkte ingen skillnad i kylning eller temperatur. Låter på din beskrivning som att hålet är i överkant av vattennivån och då rinner det ju inte ut så mycket i alla fall. Håll koll på temperaturmätaren och fyll på vätska om det behövs. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
|
Det gick........ lagade med en bit plast och det har hållit, har kört ungefär 100mil utan problem. Tack för svaren och tipsen. /FL |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.