|
|
|
|---|---|
| Någon som har mycket elscheman liggandes på datorn? Behöver främst schemat till elstolarna... | |
|
Du har mejl... Lycka till ! /Jake |
|
| Skönt med vänligt sinnade människor... Tusen tack. | |
| Skulle också väldigt gärna vilja ha ett el-schema. | |
|
Passagerarkabel Passagerarkontakt(nyastolen) Förarstolenkontakt nyastolen) Förarkabel 5 Lila/Grön 5 Lila/Grön 5 Lila/Grön Stolssensorn 6 Vit/Röd 6 Vit/Röd Stolssensorn 7 Vit/Blå 7 Blå/Lila 8 Brun/Blå 8 Brun/Svart Stolssensorn 9 Blå/Röd 9 Svart 9 Svart 9 Gul/Röd tändkablar bältessträckarna 10 Blå/Brun 10 Svart 10 Svart 10 Gul/Brun tändkablar bältessträckarna 13 Röd/Gul 13 Röd/Brun Plus 12V F10 Pass., F13 förar. 30A 14 Brun 14 Brun Jord 15 Blå/Rosa Minne Nackstöd 16 Svart/Vit Minne Lårstöd 17 Brun/Blå Minne Rattjustering 18 Brun/Röd Minne Säteshöjd 19 Brun/Svart Minne Säteslutning 20 Brun/Vit Minne Ryggstöd 21 Svart Minne Ratthöjd 22 Svart/Blå Minne Rattlängd 23 Vit/Brun 23 Vit/Brun 23 Vit/Blå 23 Vit/Blå Tempreglering stolsvärmen säte 24 Brun 24 Brun Jord stolsvärmen 25 Vit/Grön 25 Vit/Grön 25 Vit/Gul 25 Vit/Gul Stolsvärmen ryggstöd |
|
| Blev inte så bra...:P | |
|
m_johan84: Tobias vill ha elschema för hela bilen... speciellt CD växlaren. Har redan kommunicerat med honom om det här. Kan tillägga att jag inte har elschema för hela bilen i elektroniskt format. /Jake |
|
|
jag skall starta en tråd om byte från E39 (2000) el-komfortstolar (montana) till E39 (2001) el-Sportstolar. Kommer vid bytet antagligen också behöva kopplingsschema, om de är ok att sända de formaterat så man kan läsa? =) Tackar på förhand. DetÄrInteFartenSomDödar,detÄrSmällen EllerSomVi Cowboys Säger,Its not the fart ThatKills ItsTheSmell |
|
|
Sunscreen, du har fått ett mess.... lycka till! /Jake |
|
|
Har bytt från 2002 e39 manuella i halvskinn till 1998 e39 i helskinn MANUELLA !! Tyvärr så stämmer inte kontakterna överens med varandra: Någon som kan komma med tips. Airbagslampan lyser!!! Schnitzer Schnitzer |
|
|
toller: Jag har gjort precis tvärtom, satt i en manuell inredning från en 02:a i en -98. Du måste flytta över bälteslåset inklusive sträckare och elkabel från dina gamla stolar. Sedan måste en verkstad släcka lampan. Stolsvärmen är lite busigare. Det kom en helt annan typ av reglering -99 verkar det som. Mvh /Janne |
|
|
Hade tänkt sälja halvskinnet annars kan man ju liksom byta stoppning & stolsskelet jag tror det är det bästa alternativet!! om det nu krucksar med stolsvärmen som du säger!? det får bli en liten nattsömn på det här tror jag!! Schnitzer Schnitzer |
|
|
Vilka kablar är det som har med airbagen att göra ? jag har bara två kablar till förarstolen som kommer upp från golvet: 9 Gul/Röd tändkablar bältessträckarna 10 Gul/Brun tändkablar bältessträckarna enligt kopplingschemat ovan. Och måste man koppla in kablarna till passagerarstolen också för att få airbagen på förarsidan att funka. |
|
|
Har någon kvar el schemat på el inställningar ? Har strul med min el ratt inte funkar in och ut, har felsökt lite har och lite där. |
|
|
Hej Skulle nån kunna maila kopplingsschema till både de efter 98 och innan samt vad de olika kontakternas stift både den nya och gamla!? Mvh Marcello Live fast die young.... |
|
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Finns en app som heter WDS med elschema. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.