|
|
|
|---|---|
|
Har en E46:a 01:a som jag funderar på att rostskyddsbehandla. Har pratat med BMW som rekomender att man inte skall göra dett i så fall endast i hålrum men ej hjulhus och bottenplatta pga att denna är PVC-behandlad ifrån fabrik. Har även pratat med Dinolcenter som rekomender en behandling snarst. Är det någon som skulle kunna ge några råd. Skall man behandla bilen och i så fall med vad? | |
|
Är nog en sund investering jag har själv gjort det på min 540 pga att jag nyttjar den i alla väder jag gjorde det på en Tuff kote dinol anläggning i Haninge (stockholm) Länk Mvh Danne |
|
|
Det är klart att du skall göra en komplett behandling! Viktigt är dock att du innan behandlingen går igenom underredet mycket noggrannt och om det börjat rosta någonstans måste detta åtgärdas först! Gör du inte det så stänger du inne rosten och det fortsätter att rosta under den nypålagda behandlingen. Det bästa är att skrapa rent, blästra plåtrent, grunda ett par gånger med en kvalitetsprimer (tex Standox 1K Füllprimer) samt målar på ett par lager bra topplack. I fortsättningen håller du bara reda på om behandlingen slits bort (och fixar ev. begynnande rost) samt tex penslar på ny "dinitrol" på dom ställena. Jag tror inte att det är så bra att spruta på under hela bilen igen och igen och igen med några års mellanrum. Risken är att det nya lagret läggs på ett gammlt lager som inte sitter fast ordentligt och då är risken att det skapas rost i dessa fickor! Håller man efter sedan så hålls rosten borta länge! Min 3.0S -72 är trots mycket sämre skydd från fabrik fortfarande helt utan rost i underredet med denna metod. Per L |
|
|
Det du skall göra är att åka till aktoriserad rostskydds firma och utföra en test. Där får du bra råd för just din bil. Den viktigaste frågan är dock, hur länge skall du ha bilen.. Det finns ju olika typer av behandling. Kolla in www.svenskbilvard.se var din närmaste firma finns! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.