AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

7-Serien
687

Hur får jag rätt på mitt dörrbyte?

sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Hej,
Jag har en E32 750 ia -89 och har precis bytt min krockskadade höger framdörr mot en begagnad från en annan E32:a.

Upptäckte då bl a, att kablaget till backspegeln och låset (klykan) var annorlunda än originalet.

Hur kommer jag åt i dörren för att byta till originalkablaget; det verkar vara mycket trångt! Måste jag demontera hela hissen med fönster och allt för att komma åt? Andra tips?

Dörrlåset tror jag att jag klarar jag med hjälp av Sean´s utmärkata mektips! Passar då på att byta låscylindern också för att kunna använda min gamla nyckel. Problem?

Lars
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det finns flera olika kabelstammar till dörrarna i E32, det varierar bl a om man har larm och minnesspeglar.
Det är ruskigt trångt att byta kablage, jag gjorde själv ett försök men gav upp. Min högerdörr är bytt mot en från en mindre utrustad, därför fungerar inte backspegelsinställningen på den sidan.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
sk
323
skåne
F07 530d GT -10
Tack Erik, snabb som vanligt...
Försökte du demontera hissmekanismen mm för att komma åt kabelstammen? Gick det ändå inte? Jag kan ju alltid "öva" på den gamla dörren!

Lars
Visa användare
ProPro-medlem
10.954
ErikW
E28 520i - 85
E32 750iLA - 89
E92 325iA Coupé - 08
F11 530i Touring - 12
Det var alla clips i kombination med bristen på utrymme som fick mig att ge upp. Jag hade lossat en kabelstam på en skrotbil, men jag minns inte hur mycket som satt kvar på den.

Det kan ju vara vettigt att öva på gamla dörren, jag tar gärna del av dina erfarenheter om du lyckas.

Erik

___
Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.