|
|
|
|---|---|
|
Hej hej, har en 318i från 83, med m10 motor. problemet är som sådant att när man startar bilen går den perfekt på tomgång första 20-30 sekunderna, för att sedan sjunka i varvtal och bli riktigt orolig / dör efter ett par sekunder.. har letat vakumläckage men inte funnit något.. tilläggas kanske bör att bilen går som en klocka när man varvar lite.. fast.. ja.. kör man "ordentligt" så kan det hända att bilen dör på tomgången mellan växlar, typ.. Vad bör man kontrollera, eller, vad kan man kontrollera? | |
| hade ett liknande problem med min:S vet inte om det är samma som ditt men kolla slangen som går från toppen till luftfiltret..sög in fukt där o det blev ett helvetes jävlande med tiden.. | |
|
toppen till luftfiltret? menas vevhusventilationen? den slangen har vart ur medans bilen stått still men tillbaksatt vid start nu.. (bilen stod i nån vecka), kan det kommit fukt i där under tiden? och därav detta beteende? tack för svaret :) |
|
|
jag hade en spricka på min, och hade inne vid luftfiltret en oljevatten smet:D hehe detta är vad jag tror att ställde till problemet, när detta sögs in i förgasaren. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.