AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.421

Slitagevarning bromsbelägg E46

Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jag fick indikation på slitna bromsbelägg på min -02 E46 320D Touring och tänkte snabb kolla så att det inte är någon kabel som lossnat eller liknande.

Bromsbeläggen var i bra skick när jag bytte till sommardäck, vilket föranleder en tanke om att det är något som inte står rätt till med slitagevarningen.

Till frågan:
Jag har hört ett rykte om att det enbart är på förarsida fram resp. passagerarsida bak som E46:an har bromsslitagevarning.. Stämmer det?

Det underlättar ju väsentligt min felsökning..

//amullo
---
Ru
21
RuneL
2001 330ci
Hejsa,

min 01'er coupe har ihvertfald en slitagevarner på højre baghjul. Jeg havde den afmonteret i helgen for at växla bromsbelägg.

/Rune
Visa användare
431
JONTEP
318d Touring -13
Vänster fram + höger bak
Visa användare
2.407
amullo
Tackar tackar..
Ex
940
ExHonda
325i Coupé -94
528i Touring -97
På min E36:a så varnade den när det iaf var 5-6mm kvar på beläggen, så dem varnar VÄLDIGT tidigt. Så bli inte förvånad att dem funkar som dem ska.
Visa användare
2.407
amullo
Jag har iallafall beställt tid på Fredag hos BMW group i Solna för kontroll och ev. byte.

Egentligen skulle jag gjort det själv, men jag skall ha bilen på långresa på lördagen.. Så det får bli verkstaden denna gång.

Jag antar att det är de främre beläggen som tagit slut snabbt eftersom jag kört många mil med släpvagn med hyfsad tung last. Även fast man försöker vara duktig och använda step-lådan för nedväxling/motorbroms i utförslut.

//amullo
---
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.