|
|
|
|---|---|
|
Är på jakt efter nya vinterhjul eftersom de gamla har gjort sitt. Har spanat runt på nätet efter både fälgar och däck... Kommit fram till att jag vill ha antingen Nokia Hakka eller Gislaved Nordfrost. (finns det nytillverkade Nordfrost?) Frågan är bara vart man hittar bästa priset? Ser i regbeviset att den är originalreggad med 205/60/15, hörde med det lokala Däckia vad som tog för dylika fälgar med däck. Dom påstod att det inte existerar lättmetallfälgar till BMW i dimensionen 15"? Blir det att köpa 15" plåt då isåfall med navisar? Vill inte att fälgarna ska kosta hur mycket som helst, däremot lägger jag gärna lite mer på däcken och får bra sulor direkt. Vad föreslår ni? En annan fundering är vad som anses vara en rekommenderad fälgbredd till just 205ans däck? | |
|
Jag rekommenderar å det varmaste Gislaved Nordfrost III - ett verkligt kanondäck! Tycker inte du gör fel i att köpa plåtfälgar och navkapslar. Kanske inte den snyggaste lösningen, men den duger alldeles utmärkt. Och som du redan är inne på - det är helt rätt att lägga pengarna på DÄCKEN. Gummihuset tar 525 kr/st för nya plåtfälgar, men du kan komma undan mycket billigare om du nöjer dig med bättre begagnade. |
|
|
Okej, då är jag med i matchen. Då återstår bara frågan vilken bredd det ska vara på fälgen till 205or? |
|
|
Länk enligt denna sida, 6,0. |
|
|
Tackar, tackar. Nu vet man hur det ligger till. En sista fråga lyder: vilken ET/inpressning är rätt för min E36a? Spelar det ingen större roll eftersom 205 inte är speciellt brett ändå? |
|
gretzky |
Hade i ditt fall monterat 195/65-15, en mycket vanligare dimension + billigare samt att du får bättre egenskaper med den storleken. Skitsnack att det inte skulle finnas 15" alu till din bil. Gislaved släpper nu nordfrost5, men vill du ha ett däck som inte får torrsprickor efter 1-2 säsonger skulle jag föreslå michelin x-ice north det bästa jag åkt på hittills. Om du skulle va intresserad av plåtfälgar så har jag 4st. Lycka till! dieseldoris |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.