|
|
|
|---|---|
|
Länk Växelspaksskaftet skall knappast se ut på detta viset? Det satt en ful knopp där senn tidigare så köpte en ny, men den e ännu glappare än den förra. Snurrar runt och man kan dra av den lätt som en plätt. Ser ju ut som om det svarvats på spaken :) Länk Vågar jag limma fast knoppen, men då sitter den ju där för alltid? Gör kanske ingenting då jag endå får bort damaskaen vid behov? | |
|
demonterar du ofta damasken? om inte så limma fast knoppen du... annars kan du ju testa lägga något i "klykan" för att på så sätt få knoppen att fästa..men de håller nog inte så speciellt länge tyvärr... |
|
|
du kan inte färsta den med silikon istället för lim? borde ju hålla och borde även gå att dra loss om man tar i lite =) // M.v.h. Daniel |
|
|
Kanske bättre alternativ med silikon. Skall ta en sväng via järnboden imorrn å köpa mig ett paket silikon :) Tackar för svaren. |
|
| ,,prova att linda gängtätningen (som man har vid rördragningen/rörmockeri?!) och sedan trycka på. Då borde det utan svårigheter gå att byta knopp vid senare tillfälle. | |
|
ExHonda: Kanske skulle funka, inte tänkt på det, men skulle den sitta fast med det tro :/ Nåhh man kan ju alltid prova. |
|
|
jag satte på en liten gummisnodd på min och tryckte dit. Och ja, den går att få loss med den sedvanliga risken att knoppen träffar en i ansiktet när den väl släpper. __ Problemet med BMW är att har man en gång börjat, kan man inte sluta! |
|
| Jag hade en snurrande knopp på min bil. Ett varv silvertejp runt själva spaken fixade grejen. Knoppen var litet tajt att montera men jag gav ett par smällar på den och där sitter den och snurrar inte längre. Går också att demontera. Jag satte också en litet bit tejp i skåran på spaken eftersom den del inne i knoppen som hamnar i skåran var för smal. Jag har en via-internet-beställt-"original"-///M-knopp. | |
| hur får man av knoppen? bara dra eller vrida? | |
|
Drar den RAKT upp, inge vridande etc. Men var försiktig,,, jag slog sönder vindrutan :O( då jag försökte undvika att slå mig i ansiktet. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.