|
|
|
|---|---|
| Har en 320 där växellådan börjar bli hemsk att använda. Växelspaken är riktigt sladdrig och det är i stort sett omöjligt att få i 1an och 2an. Det blir stumt lixom. Hittar inte läget. Och går den i så skrapar det någor från växellådan. Sen knarrar det lite från lådan när man kör också. Min fråga är om det enbart är själva växelspaken som är kass, med leder, bussningar och allt vad det innebär eller om jag blir tvungen att byta låda också? Svårt att svara på kanske men jag är tacksam för all hjälp jag kan få! Är säker på att det finns folk med erfarenheter av detta;) | |
| Det sladret i spaken är antagligen lederna till växellådan finns ett par kulor att byta där har jag för mig men det andra du beskrev verkar värre. | |
|
Jo läste runt lite på forumet och förstått att länkaget är kasst. Men kan skrapet när man lägger i växlarna försvinna om man byter länkaget? Och att det låter illa vad kan det bero på? Det blir mest tydligt när man släpper på gasen i typ 50kmh och har femmans växel i. Inte drevknarr utan mer som att nån skrapar metall mot metall.. Urtrampningslagret? För lite olja i vxllådan kanske? |
|
| Knarret i vxllådan när man kör har jag lokaliserat... Det var soppapumpen som tydligen börjar bli kass:P | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.