|
|
|
|---|---|
|
Hej, Kan det vara så att dåligt batteri orsakar för hög bränsle förbrukning? Min bil drar 1,8-1,9 liter/miln.Vad kan vara fel? Har byt bränslefilter, batteri, tändstift. Några andra förslag? MVH | |
| Hur har du mätt förbrukningen? | |
|
Har nollstääld mätaren och tankat full och kört.Kollat nu efter 10 mil fast bara stadskörning och snitt ligger den på 1,9. |
|
| Nollställd var det förstås:) | |
|
Du får nog köra lite längre, och gärna i jämn hastighet på landsväg. Men jag håller med om att det låter väl mycket. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Tycker inte den förbrukningen låter konstig med en stor automatare i stan och antagligen många "kallstarter". Kolla var ekonominålen ligger de första minutrarna du kör. Inte är den under litern iaf :-) |
|
| Ekonominålen ligger på nästan 3 liter/km första sekunderna när man kommer igång från stillastående och går ner till 2liter/km efteren liten stund och kryper till 1.1- 1.2 senare. | |
|
jag tycker det låter lite mycke med en sådan förbrukning jag har själv ca 0,9men då har jag ganska mycket landsväg hur är det med servicen på bilen stift filter olja schnellfahrer baumvelt the force is with mee |
|
|
Vid stadskörning med många kallstarter låter det rätt så normalt i mina öron. Täta serviceintervall är viktigt vid den typ av körning. "Om det låter för bra för att vara sant så är det så" |
|
| Automatlåda och stadskörning ger hög förbrukning, men 1,9 är ju kanske i överkant. 1,5 får du åtminstånde räkna med vid stadskörning. | |
| Jag har förbrukat 1.1-1.2 hela tiden. Nu har den börjat dra som en galning:) | |
|
ingen 528 drar 1.8 även i stad.... något är uppenbarligen fel... |
|
|
Var på besiktningen idag och besiktningsmanen tyckte bilen var väldigt bra och allt var perfekt men en drar fortfarande ganska mycket bränsle. Avgas värdena var helt ok så det är inte lambda som är fel. Jag har bytt LMM för några månader sen kan det vara så att den har rasat igen eller behöver rengöras? Hur i så fall? AkUsP: Jag vet det. Men vad kan vara fel? |
|
|
min 545a drar 1.5-1.6l stadskörning.. hade en 328ci E46 förut,, den drog inte mer än 1.1l/ stadskörning.. så som sagt, det är något som är fel ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.