|
|
|
|---|---|
|
Hejsan. har precis köpt en 325im -90 och ska nog beställa kamremssats.( sökt runt lite och hittade en internetsida www.motornord.se) Är det smidigaste och billigaste att beställa därifrån? Något mer man ska byta när man gör det för säkerhets skull? tack på förhand mvh en ny bmw ägare=) bmw 325im -90 | |
|
Glömde=) tänkte även beställa en sådan servicenyckel för 600? passar det min bil? och jag har en m20 va? bmw 325im -90 |
|
| Du behöver bara kortsluta polerna 7-19 i diagnosuttaget se till att du tar rätt nummer det enda du behöver är en sladdstump. | |
|
Kolla upp löprullen ang glapp/oljud,sen är det läge med vattenpumpsbyte samtidigt om du inte vet när det är gjort.Och ja du har M20,ang nyckeln så passar den säkert,kolla gärna mektips <här till vänster finns mkt bra där. Mvh/Micke Min 02sida Länk |
|
|
Det tackar vi för=) då sparade man ju ett par 100 på att inte köpa den ju=) hehe. Men spännrullen byter jag ändå även om den inte är dålig. Går vattenpumpen på samma med lr? isf skulle man kanske bytt den med. Vart ju inte så dyr. mvh |
|
|
Det brukar vara smidigt att byta vattenpumpen samtidigt, när allt ändå är rivet. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Okey okey. Då byter jag den med då=) hehe. Något mer? någon bult man ska byta kanske? |
|
| Du ska inte behöva kolla bultarna men du kan ju se över dem så de inte är skadade och kanske dra ett gängsnitt över dem och blåsa rent hålen. Annars ska det nog räcka. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.