|
|
|
|---|---|
|
Har två fel på instrumentpanelen i min e30 325 -87 som jag håller på och renoverar. Varvräknaren visar ca:1000varv fel. På tomgången så visar den noll. Sedan så hänger den efter hela vägen. Andra felet är att VDO-lampan blinkar hela tiden. Vad är felen och hur åtgärdar man dom? | |
|
1. Förmodligen har nålen hamnat fel. 2. VDO-lampan? Menar du kanske ”check” eller en orange triangel? Kolla vad som lyser i checkkontrollen, varningen ska släckas om du trycker in knappen. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
|
Säker på att instrumenthuset inte är utbytt? Varvräknare kan visa fel om man glömmer byta kodpluggen i instrumenthuset till rätt plugg. Kodpluggarna skiljer från olika motortyper samt ibland mellan årsmodellerna. /Johan Tryggvesson -Die Entwicklung stoppte bei 30- BMWSC #338 |
|
|
Lånar tråden lite. Har ett liknande problem, men min varvräknare går att dra hela vägen ut utan att varvstoppet går i,och när man ligger i 90km/h så varvar den ca 3500rpm det vanliga är väll runt 2500rpm ett annat problem är att när någon av dörrarn eller handsfacket är öppet så dör räknaren. även hastighetsmätaren visar fel från 90 och uppåt? sitter alpina hus så det enklaste kanske är att sätta i ett orginal? gäller en e30 325 -88 |
|
|
Okey. Det var check lampan som blinkade och som någon nämnde så försvann det när man tryckte in check på färddatorn. Jag är säker på att instrumentpanelen inte är utbytt. Hmmm.... Kan va så att nålen har hamnat fel. Man kanske kan justera den på något sätt eller??? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.