|
|
|
|---|---|
jeppen |
Är det någon som vet hur man nollställer serviceindikatorn på en E39 2001 med OBD -uttag i kupen? |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Honda CB 650-82 Captur Intens II-19 |
Obd-uttaget är nog enbart för avläsning dvs inget som man kan påverka på samma sätt som uttaget till databoxen under huven.Amerikanska polisen ska använda OBD-uttaget för att bla.kontrollera avgasvärden mm mm med en laptop vid flygande bes. enligt vad jag har hört. GLAD PÅSK !! MVH Hasso |
jeppen |
Hej Hasso Jag hittar inget uttag till databoxen i motorrummet på min 530i -01. Vet någon var det finns. |
| På alla nya BMW så används OBD-uttaget, det runda gamla vanliga finns inte längre! När polisen kör sitt scan-tool så används inte alla anslutningar i uttaget. Sitter på förarsidan, i plasten vid huvöppningshandtaget. (under ett litet lock) | |
|
Glömde den ursprungliga frågan! Jo, så här nollar man SI i E39:an av nyare årsmodell: 1 Tryck och håll kvar den vänstar knappen uppe i kombit 2 Vrid på radioläge (första läget på nyckeln) 3 Håll kvar knappen i 5 sekunder, service status visas 4 Håll knappen ytterligare 5 sek "Re Sia" eller "RESET" visas i teckenfönstret. 5 Släpp knappen, tryck en gång till, släpp knappen medans indikeringen blinkar. |
|
jeppen |
Hej Sune Tack för tipset. Det fungerade utmärkt |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.