|
|
|
|---|---|
|
ska köpa nya sommardäck till min e36 sedan. kanske verkar konstigt nu när vintern snart är här, men bilen ställs av varje vinter. däcken som sitter på nu är 225/40-18 däck. finns många billiga däck på dackonline.se och funderar på däcken som är tillverkade i england är något att ha, ex Millennium Directional? /Tomas | |
|
Personligen anser jag att prisskillnaden upp till "riktiga" däck är för liten hos t ex Däckonline, för att försvara köp av lågprisdäcken! Continental har t ex bra dubbfria däck för rimliga pengar hos däckonline. Vill man ha yppersta toppklass på däcken är det nog Gislaveds och Nokians dubbade däck som gäller, men de är också lite dyrare... Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
| Han skulle väl ha sommardäck? Är skillnaden stor då, mellan däcken? | |
| japp sommardäck skulle ja ha =) | |
|
Hehe-så går det när man tänker säsongsbetonat...har själv börjat reflektera över att rätt var det är så skall vintersulorna på! :o)) Jag tycker att förhållandet är liknande även på sommardäcken - man lurar sig själv om man köper "värstingsulor" (bredd/profil) och samtidigt tar det billigaste däck man kan hitta. Lågprisdäcken brukar ha usla våtegenskaper och/eller bullra och/eller slitas snabbt och/eller vara svåra/omöjliga att balansera riktigt pga orundheter och/eller ha andra utpräglade svagheter. Det som gör det lite lurigt är att du kanske inte märker svagheterna förrän det är för sent - i stället för ett olyckstillbud där man kommer undan med blotta förskräckelsen, kan det sluta med en allvarlig olycka. Mvh BMW – Weltmarke aus München! |
|
gretzky |
Håller med johan b, satsa på ett "premiumdäck" typ michelin lr liknande. Det lönar sig i längden. dieseldoris |
| Millenium rekomenderas inte, kompisen fick returnera sina efter ett antal omballanseringar och mätning av fälgar, däcken var "sneda". | |
| Det är oftast bättre och köpa bra regummerade t.ex Agi än och köpa lågprisdäck....om man nu vill komma billigt undan... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.