|
Sida 8 av 8
|
|
|---|---|
|
Provkörde en V70 T6 igår, den är allt som min 330 inte är och tvärtom... Komforten var slösande trots sportfjädring...men sportig är den inte, och inredningen ser löjligt smäckig ut och det kändes inte som att den gick speciellt fort heller, och styrningen är på volvovis vag... Men som glidare har den få övermän... |
|
|
Leffo : eller så har man nya Audi RS istället för M3an? Jo Volvo är bra dyr att ha. Kamremmar måste ju bytas så varför klaga. Men de inte billigt. Min volvo drar bra mkt mer än 523 an Det är väll smaksak vad man vill ha o har råd med. |
|
|
Jämföra v70 med e46??Snälla lägg av!Och visst den är inte sportig,nåt konstigt med det? Volvo dyra att ha,jämfört med BMW? V70 är en fin familie bil med god komfort och jätte bra säkerhet,billig om man jämför med en motsvarande BMW. |
|
|
Därför kan man undra vad man ska med sportfjädring att göra i en sån bil, jag har en A4 som tjänstebil, med standardchassi, den är racerbilshård jämfört med volvon.. Sen är det väl inte långsökt att diskutera om volvos "värsting" T6 är sportig eller inte, eller??? |
|
|
En vamlig volvo tex S/V 70 med 170 häst är lika som en 323 med samma antal hästar. BMW dra MKT mindre i bensin I försäkring så kostar dom lika mkt iallfall på mig. Visst är volvo en bra konfortbil Det är BMW oxå |
|
|
Jag syftede på inköpspriset,sen jag´betalar i försäkring 300:- för v40 t4 och betalade 700:- för en e46 320ci.En liter motorolja kostade mig 200:- på BMW och en liter motorolja på volvo kostar mig 100:- "Sen är det väl inte långsökt att diskutera om volvos "värsting" T6 är sportig eller inte, eller??? " Visst, men att jämföra den med en e46 det var konstingt. |
|
|
En T6 AWD borde rimligen jämföras med en E60 525 IX Touring för att inte jämförelsen skall halta allt för mycket. /L |
|
|
Jag roade mig med att jämföra dessa två lite grovt rakt av. Väljer jag BMW 525 IXT får jag en snålare bil (0,99L/m) med lite vassare skärpa i styrningen och en smula tajtare känsla i knappar och reglage. Väljer jag T6 får jag en snabbare och säkrare bil med fler hästkrafter och större lastutrymme. Dessutom helt nyutvecklad (på gott och ont) Två tusenlappar billigare blir den också. I denna jämförelse kör jag hem i V70:n... /L |
|
|
Här är en ganska vass S40:i... :) Länk /J |
|
|
Högerklicka o välj "spara mål som"... /J |
|
|
Här har ni en ganska vass M3.... Länk Mpower |
|
|
Eftersom en volvo är lite familjär så får ni en 320i också :-) Länk Mpower |
|
|
HaHa...söt jämförelse... De rena racingbilar du visar ligger det sannolikt 1.000.000+ nedplöjt i...(dock är dom riktigt grymma kn jag hålla med om) Bilen jag visat är en som kostar max 200kkr inkl. trim och som dessutom går att framföra på allmän väg utan att länsman haffar dig direkt... /J |
|
|
Nej nej nej . Det är Trimmat VS Trimmat som gäller här......jämförelsen haltar lite kanske med bil nr1 Men 320 (film2) som faktiskt framfördes på allmän väg (avlyst) lär inte kosta miljon belopp den verkar vara privat byggd och körd men med bra virke,BMW :-) Men den där Volvon har förmodlingen givit många sportbilsförare lång näsa ute på vägarna... Finns ett par filmer mellan nya M5 och gallardon där det är sjukt jämt i rakt framåkning så då borde även volvon hänga på M5 an. Mpower |
|
|
Det råder förstås ingen tvekan om att jag hade valt Gallardon eller M5:an framför Volvon... :) MEN...!!!, det är alltid kul när någon slår i underläge och faktiskt lyckas ganska bra. /J |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.