|
Sida 6 av 8
|
|
|---|---|
|
Fyyyfan va trött jag e på d här, samma visa om o om o om o om igen!!! /// Bimmarkomanen |
|
|
Säger bara Vidar Strand.slut diskuterat. kärlek går att få för pengar.... |
|
| haha,, trodde bmw ägare var förnuftiga människor som kan diskutera normalt utan att hela tiden indirekt påpeka att BMW minsann är bäst i hela jävla världen.. synd för er då att volvo spelar i samma liga som era älsklingar men kostar inte lika mycket och är framhjulsdrivna! men jävligt roliga att köra ifrån sura bmw ägare med iaf:) volvo har på senare tid fått ordning rejält på sina chassin och jag kan lugnt säga att min m3a inte har en suck mot en någorlunda trimmad volvo av modell s60 eller s70 och så vidare... m3an går ruskigt bra men inte fan är det några monster vi kör grabbar?!:) bara att inse den sura sanningen att volvo är en ruskigt bra och trimvänlig bil vare sig turbo eller ej. | |
|
det finns inga normala diskutioner i detta forum,så fort någon har kört ifrån nått så blir det ett herrans liv om att det minnsan e helt omöjligt för deras brorsas mormors kusins mosters brylling hade minsan en sån å den gick utav bara helvete å det finns ingen bmw i världen som drar den. JÖSSES! Och om man nu skulle kört fort någonstans så dras den där jävla barnfamiljen som man kommer krocka med i 250+km/h upp obönhörligen. Sen går det att överladda bmw med men det e lite besvärligare när det inte e så från början(å då e det fan ingen volvo som hänger med:) kärlek går att få för pengar.... |
|
| Kul att se att forumet är sig likt efter alla dessa år =) | |
|
Haha volvo är ruskigt bra och trimvänlig bil vare sig turbo eller ej, där ljög du väl lite? (förutom att den är bra för det är din personliga åsikt) För det första, en volvo UTAN turbo har ingen som helst chans prestandamässigt mot BMWs vassare modeller med sugmotorer. Ett måste för en volvo är just turbomatning och helst chippning för att kunna ge BMWs M-modeller någon match. Volvo har aldrig och kommer förmodligen aldrig att kunna bygga en sugmotor med liknande prestanda som BMW, det måste alla acceptera. För mig är Volvo en sann familjebil och helt ointressant som motståndare/komplement till BMW. Självklart går S40T5 + övriga turbovolvos bra, fattas bara. Jag tvivlar inte på att chippade sådana kan läxa upp, krossa, köra ifrån, smiska osv BMWs lite äldre M-bilar+nyare också. För mig är inte prestandan viktigast, utan hur den levereras. Tänk er att vara alkoholpåverkad, vill ni ha den genom att halsa ren vodka eller dricka fina årgångsvin? Man blir mer onykter och framförallt fortare på Brännvin, men vinet är godare tycker de flesta antar jag. Volvos turbobilar är inget annat än ett snabbt rus so man i längden mår dåligt av, därför väljer man årgångsvinerna. JAg har full förståelse för dem som väljer Volvo pga prestandan per krona samt att det är en förnuftig bil med brett användningsområde, men kom inte och påstå att dsto snabbare en bil går desto roligare är den för det stämmer inte. Framhjusdrift och mycket effekt är inte den optimala kombinationen, utan ett välbalanserat chassie med skön styrkänsla och känsla i reglage och pedaler samt växellåda är mycket viktiga ingredienser. |
|
|
Dessa trådar hoppar jag över, orkar inte med. Bmw vs Volvo etc etc Buuuuuu att ni orkar. |
|
|
FRIFART: Visst kan Volvo bygga en sugmotor med liknande prestanda som bmw. Men det ingår inte i deras koncept att göra det. Det är en viss skillnad... ;) |
|
|
De tycker jag dom gjort med 4,4 liters V8an i S80N. Den är fullt jämförbar med någon av Bmws V8or. 315 Hk 440nm ger den V8an, i jämförelse med Bmws 4,4 liters motor som ger 320hk 440nm Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
DET E INTE DERAS V8:A.BYGGD AV YAMAHA. kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Volvos V8 är väl en Yamaha men ändå tycker inte det är något fel på Volvos sugisar de har väl oxå en ny V6 på programmet. Hur rolig är BMWs mindre sugisar jämfört med Volvos 5 cylindriga bara ljudet i dessa är ju hur gött som helst. Skulle aldrig köpa en 4 cylindrig BMW en BMW ska minst ha en R6 annars finns det enligt mig roligare alternativ. En bil måste inte vara kass för att den drar på framhjulen. Kör själv en 850R med lite Autotech doping till vardags och ljudet samt accet är hur coolt som helst enligt mig. |
|
|
Har inte kört en sån men det e nog inget fel på den:) skulle gärna haft en själv.men som en annan här på forumet sa"det låter som alla med bmw kör till och ifrån dagis,mataffären och jobbet med feta breställ och fullt hjul spinn hela tiden" och ja det gjorde jag.(dock ej dagis).och det e svårt att göra i en nyare volvo.men man måste väl växa upp någon gång....synd att det eså jävla tråkigt bara:-) kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Treje Det var jag som skrev det:-) Tycker det finns massor av roliga bilar förutom BMW fast att det är BMW som hjärtat slår för. Ibland stör jag mig bara på vissa här på forumet som alltid totalt sågar allt som inte stavas BMW vilket jag tycker är helt fel. Alla har olika behov och jag tror många här glömmer att långt de flesta bilar som rullar på våra vägarisk fakt gör det med FWD. Endast ett fåtal nyttjar en bils resurser till fullo på vardagar och då spelar det ingen som helst roll om bilen är fwd eller rwd förutom på vintern förstås:-) |
|
|
jag är fullt medveten om att Yamaha har byggt motorn, men den sitter likväl i volvo S80N. Bmw och PSA(Peugeot) sammarbetar ju på dieselsidan som exempel. Var god att bruka sökfunktionen! Länk |
|
|
Sitter väl även i XC90 o kanske snart i nya V70 tycker Volvo verker ha mkt roligt nytt på gång fast min nya drömbil är en vit 335 touring |
|
|
M34ever jo visst gör det de.själv har jag hittat en ny leksak,4x4 rocky gör max 90km/h men tar sig fram där ingen bmw gör(x5,x3 inräknat)ruskigt rolig nu på vintern.men det va ju inte det som va grejen. såg någonstans att v70r awd (den nya) gör 0-100 på 7,7sek.är inte det ganska långsamt??? kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Treje 0-100 på 7,7 sek. långsamt? Beror väl på hur bråttom man har till dagis. Tror de flesta som kör V70R inte bryr sig om någon halv sekund hit eller dit utan de köper säkert en sån bil av annan anledning. Tyvärr är dock volvos R modeller sjukt dyra nya annars hade jag gärna rattat en flashgrön med cognac färgat skinn med Autotech tjofräs under huven:-) Personligen tycker jag min 530 är gör slö men då använder jag oxå bara den till o från stugan i småland och då har jag inte bråttom för då får jag ta min R X5 och speciellt X3 är ju rena skämten i terräng dessutom är X3an riktigt ful med tyvärr. |
|
|
Ful e bara förnamnet!! va e "lite" autotech doping? E det stor skillnad på t5:an och R:en med samma "doping"? kärlek går att få för pengar.... |
|
|
Treje En T5 och en R har ju i princip samma motor så det skiljer inte alls mkt. Min har steg 3 typ 3" Downpipe, avgas, stift, filter, chip, mkt. mer än så tål inte min eftersom den har automat men det rör på sig ganska bra ändå. tidigare Har kört S60 T5 steg 5-6 nånting o det rör på sig:-) |
|
|
Volvo VS bmw i kvalitet är inte jämförbart helt olika, och motormässigt lirar dom på helt olika nivåer, har kört alla nya volvo premium bilar ink C30 (ej premium) o kan matcha dom med en 6år gammal bmw 3 serie chassie, motor, drivlina m.m det i en volvo motsavarar inte bmw:s kvalite! skillnaden e klart märkbar, Bmw är långt före, volvo har mkt att ta igen på alla delar!! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.