AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
16.644

S40 T5 vs 330

Sida 5 av 8
Nänä jag lägger ner d här, handlar inte om vem som vinner utan vem som e smartast, mest nöjd med sin bil och lagom stort självförtroende utan att sväva på rosa moln. En grej stör jag mig dock på och det är påhopp från töntar som tror att folk är dumma och köper det skitsnack de säljer, jag ser ner på sånna människor, ni vet vilka ni e.... kanske de som tar åt sig nu...eller? ;) hehe, ha d gött!

/// Bimmarkomanen
Conan999
Jag vinner diskussionen för jag har inte sagt nåt. Då vinner man väl? Kasta gärna en paj ifall du svänger förbi där jag bor!

Conan999
E d en inbjudan till nåt? :D

/// Bimmarkomanen
El
622
ElakaKatten
330iXTM -21
320iT -07
Mustang Boss 302 -12
Lol gubbs! Var man blir salig på sin egen religion :)
TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
Det är jämt skägg hela vägen mellan min 330i och en S50 t5, vet ju, har provat, klockade min 330i på 25,5 till 200.

Den är lite "trög" till 100, sedan går den bara bättre och bättre
TS
31
TS
BMW 318d -10
AudiA4 1,8T Quattro -07
S60 T5 ska det ju vara..ha ha
tr
121
treje
330iT 01:a
ja jösses va folk blir sura så fort man kört ifrån en volvo:)

kärlek går att få för pengar....
Visa användare
1.556
mixim
325 Coupé -94
"Här en video, 330 vs s40 t5 [LÄNK] kolla hur 330in ligger till mot slutet."

Volvon är ju en AWD! Då är det väl rätt klart att den bör ta BMW'n.. sen att kopplingen är slut efter ett par sånna där starter är en annan femma....

Testar volvo samma start med framhjulsdrivet så tar det ett tag innan han får fäste, alternativt vara köra halva sträckan i dragläge.

S40 T5 AWD kan man däremot nog lugnt konstatera är snabbare än 330. Standard framhjulsdriven blir den ifrånåkt, särskilt i kurviga småvägar.

// MVH Jocke
Ta d lugnt och andas s40 t5 är inte så vass....

Tänkte påpeka en grej, min tjejs bror köpte en s60 t5 för typ 3mån sen. Jag provkörde den och blev smått besviken måste jag säga, att den skulle dra en 330 har jag svårt att tro..faktist. Det var bra drag men inte som i 330in och det e sanningen. Han provkörde min dock och blev gaaaanska impad kan jag säga, efteråt sa han bara nä fan vill ha en 330 nu, känns som helt annan klass ju haha. Kan tillägga att det inte är nåt fel på volvon. :)

/// Bimmarkomanen
Här körs en S40N T5 mot alla möjliga bilar, bland annat en Bmw 330.
Länk

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
fj
160
fjalar
Tesla Model 3 LR AWD -19
VW Tiguan TSI DSG -18
Bimmer330ci: Jag ställer upp på ett jämförande race när Du vill. Vi kan filma det och dela med oss? :)
Visst varför inte! Jag ställer gärna upp, bara din inte är moddad så klart..

/// Bimmarkomanen
tr
121
treje
ja den s40:n va ju jävligt orginal!!!!!287hk enligt dyno.eller steg 3trim.
nä snacka skit går ju.

Det finns filmer när den inte är moddad, bl a en mot en original 330Ci som i princip slutar i dött lopp. Jag har haft både en 330i och en S40N T5 och de kändes likvärdiga, om än med olika karaktär.

Antar att alla som kvider om chippade Volvo kommer att kvida lika mycket när 335i börjar chippas ... att det också är "fusk".
Dali.
Ha ha....det är sällan jag sett en sådan kappvändning som när 335i presenterades. Det om något bevisar väl "avundsjukan" (för att använda ett populärt ord de flesta verkar förstå) på lättheten att trimma turbobilar när BMW uteslutande körde sugisar.

Annars är det bara att gratulera till 335i som verkar vara en bil att sukta efter. Dock har även den av turbolag.....därför är det inte konstigt att alla 335or som läckt ut till pressen haft automatlåda.

Flåklypa
Det antyds ovan att AWD volvos har en enorm fördel av detta 0-100, detta är inte sant. Alla test jag sett har visat precis tvärtom.

Volvo själva skriver(V50T5):
Acceleration (0-100)
Manuell 6 växlad
FWD 6,9 s
AWD 7,2 s

Var god att bruka sökfunktionen!
Länk
tr
121
treje
volvo själva har bara teoretiska data.det ut förs inga tester av den typen av volvo.

Cr
1.381
Cruser
325i -92
328i-97 touring
är det nån mer än jag som "dragit" en volvo 244 med 328-97
Bra sagt wendtan ;)

/// Bimmarkomanen
iq
327
iqbad
BMW M2 -17
Porsche Cayenne S -15
Volvo S60R -05
Cruser: Nej, men jag har dragit en och annan 330 med min 244 -88 :)

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.