|
|
|
|---|---|
|
Bytte stötar runtom i somras. Baktill var det nivåreglerade, och en fattig knegare som jag har ju inte råd att köpa såna för cirkus 11 bananer...så vanliga stötar blev det. Nu går toppen på stöten upp och slår i gummiskyddet vid varje ojämnhet. Kan någon berätta varför detta sker? pleeze... | |
|
Det ska vara en annan övre gummilagring till vanliga dämpare. Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
E30 Beemah |
toppraglingen e inte samma E30 Beemah |
|
Aaaah...OK! Ni e guld! Trodde jag gjort nåt galet när jag bytte från nivå till vanliga. Tack å bock! |
|
|
Är det fjäderbenslagringen? |
|
E30 Beemah |
ja den gummiringen med 3 små juster skruvar längst upp på fjäderbenet E30 Beemah |
|
robbidoh kan du beskriva ljudet som uppstod? Var det dunkade eller var det ett "gnugga-frigolitbitar-mot-varandra" liknande ljud. Undrar eftersom jag gjorde samma sak som dig och fick ett gnisslande ljud på köpet.. |
|
|
Ja, det är ett gummi-mot-gummi-ljud + att det slår lite som om det är ett glapp på ett par cm. |
|
E30 Beemah |
klonk lr brr brr ? E30 Beemah |
|
hehe...klonk. |
|
|
har beställt dom så dom kommer imorrn. Hoppas nu att det är det...besiktning nästa fredag. |
|
E30 Beemah |
lycka till då,,,, ja måste byta fjädrar bak och fixa handbromsen pula till en framvagnsinstlnning och nya däck inför besiktingen nästa vecka,,,hör av dig så får vi veta hur det gick med besiktningen E30 Beemah |
|
Lycka till själv! Imorgon blir det fixartid...Tack så länge. |
|
|
Sorry att jag inte skrivit tidigare, en operation och ett åsknedslag i modem satte stopp för detta. Bromsbelägg med lite rost och ett slitet däck gör att det blir en ombesiktning. Baggisjobb som tur är... Hur gick det för dig Beemah? |
|
|
Glömde ju skriva att jag bytte fjäderbenslagringarna och bilen blev som ny!!! Tack alla till berörda! |
|
E30 Beemah |
klockrent SBP slog ner på handromsen som vanligt,, och sen hadde jag nog lite för brett offset och ET,,,, breddar utåt 50 mm mer än orginal robbidoh: har du opererat dig =( nått bil relaterat? E30 Beemah |
|
inget bilrelaterat... Så du får också ta en vända till, till våra vänner på besiktningen? |
|
E30 Beemah |
japp;,,,, och idag körde jag på en fågel så förarsidans inre framljusglas gick åt helvete,, f::a::n E30 Beemah |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.