|
|
|
|---|---|
|
Har en b10 -91 sugmotor alpina, som ja skulle vilja få lite mera flås i. Men nu är det så att jag är totalt ny innom bmw turbo så skulle vilja ha lite hjälp med den biten! det som e gjort på den nu är en trimmkam samt chip som endligt förra ägarn ska ge ca 300hk. Den har även automat som säkert kommer ställa till med rätt mycket problem? eller har jag fel? så vad bör man tänka på med den, vad ska man ha för delar?! mvh | |
|
Alpina har redan modifierat M30 motorn med bl.a. vassare kamaxel, motorstyrning, portning av topp + insug, smidda kolvar, extraktorrör, avgas osv. Detta gav en ökning från 211 till 254 hk på motorn, att en ännu vassare kam + chippning skulle ge 300 hästkrafter är bara att glömma. Den förra ägaren drömde nog iväg lite långt. ____ You're Solid Gold, I'll See You In Hell |
|
|
tack för svaret. den har någon annan kam ialla fall. den går sådära "oroligt" på tomgången som min 635 som har en vassare kam. men visst kanske det inte är 300hk men någon hk extra är det nog. men nog om det, det va ju om turbo ja frågade om! iom smidda kolvar behöver man inte byta något sånt vid ev turbo konv? va kan man komma upp i för hk innan det börjar "gå sönder" ? mvh |
|
|
635 an är nog bättre att turbo konvertera med tanke på komp förhållade. Iof är det bättre stakar och kolvar i alpinan. Men jag skulle inte "förstöra" alpina med kompsänkning osv. om jag vore i din sits. Standard M30 som i 635an finns det ju gott om. /Otto |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.