AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
758

dakargul olika nyanser?

Visa användare
95
M3 Danne
525IM-05
Hej har just köpt en M3:a dakargul med olika nyanser på färgen på bakskärm och bakspoiler,någon som kan hjälpa mej hur jag ska få bort lackskillnaden,den e omlackad delvis pga repning,går de med rubbing?? vilken isåfall...tacksam för svar..mvh Danne

*BMW* Be My Wife
Om det är stor skillnad hjälper nog inget annat än ommålning. Rubbing brukar
Vad dum man kan vara...

Rubbing (om jag förstod vad det var) brukar väl användas på de omålade plåtarna för att få fram ny glans för att matcha en ny målad plåt? Men du nämner olika nyanser. Hade en liten krock skada på M5'an för ca 2år sedan, då byttes framdörren, BMW anlitade troligtvis en blind målare. Det såg hemskt ut. Det var ju bara att måla om.
Visa användare
1.460
a_wingard73
BMW M3 3,2 Coupe -97
det finns 2 olika nyanser om jag nu har rätt. jag hade en dakargul 328 med Texten DakargelbII och en bekant har en M3 med texten Dakargelb1. tydlig skillnad i nyans mellan de bägge. DakargelbII ser inte lika "matt" ut eller den va mer "fyllig" eller va man ska säga.

//MVH Andreas

M-power när du älskar
att köra!
Visa användare
95
M3 Danne
525IM-05
Tack för era svar,försökte sonax rubbing utan vidare framgång....det är bara på ett ställe liksom synd med en hellack tycker jag men men..... snart vinterförvaring för pärlan och ny lack till våren...*ler*....nej då..men finns de nån "värre" rubbing jag kan prova eller är de risk att jag skadar lacken helt då?? mvh Danne!!!

*BMW* Be My Wife
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.