|
|
|
|---|---|
|
hejsan jag ska ev köpa en m5:a, har en bekant som har hittat den till mig. det enda som kanske inte klingar i mina öron är miltalet. den har gått strax under 20 000 mil. men den har endast en ägare. om vanos och sånt är bytat det vet jag ej, likaså med LMM. men hade det varit några problem med det så borde det ju redan varit byttat, med tanke på att han haft haft den sedan ny. fullstämplad bok. Bilen ska vara i TOPPSKICK enligt ägaren Det begärda priset för denna pärla är runt 200´ VAD TYCKER NI OM DEN? tacksam för alla svar | |
|
bilen är nyimporterad, har endast 1 tidigare ägare, det mesta i utrustnings väg, så som 16:9 navi, svart skinn, carbonsvart. ingen sollucka., full historik finns, fullstämplad servicebok. mvh |
|
| Ja som vanligt ska man inte titta endast på miltalet. Om du gillar bilen samt kollat upp den noga och tycker att priset är bra, så ska du slå fast. | |
| Håller mä om att det är en rikigt häftig bil men har du kollat va den kostar i försäkring?. sisst jag va inne på en sådan så kolalde jag på folksam å den skulle kosta mej helförsäkrad på ett helår: 54 000:- | |
|
Håller inte riktigt med angående milen. Egentligen borde man inte fokusera så mycket på den relativt höga mätarställningen utan mer bedömma det allmänna skicket och dokumentationen. Men den dagen du ska sälja bilen kommer du få känna av den allmänna uppfattningen om hög mätarställning, speciellt på en M-bil och får då vara beredd att släppa den till ett ganska lågt pris. Tänk att du själv lägger några tusen mil, en M5 med 25-30k mil skrämmer iväg de flesta även om en välskött bil kan fungera väl så bra vid dessa miltal. Men gillar du bilen och tänkt behålla den ett tag kan det kanske vara rätt, men försök pruta lite till först. |
|
kilroy |
Det höga miltalet i sig behöver inte betyda något när det gäller bilens funktion, förutsatt att den är servad ordentligt. Däremot kan du få problem när du väl skall sälja bilen. Höga miltal på M5 E39 brukar innebära att dom blir iskalla. Det borde finnas gott om prutmån på bilen enligt min uppfattning. Om bilen är i bra skick och dokumentationen verkar tillförlitlig, varför inte...? Var beredd på att den kommer att kosta dig en hel del i underhåll, kolla upp väldigt noga vad som är åtgärdat på bilen INNAN du bestämmer dig. Mvh kilroy "Med ett hyfsat järnrör kan man slå världen med häpnad" |
Agazza |
200k låter lite mycket tycker jag. |
| Tycker också 200k låter mycke,Gå ut och kolla alla bil sider,du hittar många som är billigare med lägre miltal,jag hadde nog köpt en -99-00 med ca 10000mil för under 200k,eller lägg till en 30-50tusen o få en -01 med mindre mil,men åk o kolla, där börjar bli stort ut bud nu på M5 e39,Men antal ägare tycker jag är mycket viktigt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.