|
|
|
|---|---|
|
Jag har en bensinvärmare i min 528, köpte den i våras och tänkte nu sätta fart på den. Den är av märket DEFA och har följt beskrivningen men när allt står som de ska stå så hoppar den iaf inte igång..Vet nån här va felet sitter? Vore fiiint och ha snart=) Hoppas på snabb respons som vanligt ;) | |
|
DEFA har väl aldrig haft en bensinvärmare?? Mvh |
|
|
kan det vara yttertemperaturen? min fabriksmonterade bensindrivna värmare går bara igång om yttertemperaturen understiger 15 grader. över 15 kör kylfläkten igång istället, men om du inte har den senare funktionen på din kanske ingenting händer? detta är bara en vild gissning. /Lars |
|
|
Vad jag har kunnat utröna är det som larsssss skriver när du försöker att starta den med tidsinställningsfunktionen. Däremot skall den starta oberoende av yttertemperatur om du sätter igång den med "direktbetrieb" i displayen eller med fjärrkontrollen (om du har sådan). Hälsningar ChristerG525 |
|
|
just det, det var tidsinställningens funktion jag beskrev. annars ska den gå igång. hade du installerat den själv? /Lars |
|
|
Nej, det har jag inte, den satt redan där när ja köpte den. Hmm vettefan hur man ska till väga, men de kan ju ha och göra med yttertempen som larssss surrade om... Aja, tacksam för mer tips ;) mvh |
|
|
Om det står DEFA på den är det väl troligtvis en kontrollpanel till DEFA WarmUp Länk Alltså ett tidur för att styra din elektriska värmare, sitter det nåt uttag på bilen? / Micke |
|
|
Ja, hur manövrerar du den? /Lars |
|
|
Funkar denna bruksanvisning kanske? Länk / Micke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.