|
|
|
|---|---|
|
Bilen en 525 tdsa touring -95 gick som den skulle men läkte en hel del diesel, jag lämnade iväg pumpen för ompackning till en firma i Luleå som ska vara bra på sånt. Nu är pumpen monterad och injusterad av en Bmw verkstad(Molin bil) i Sundsvall, men den får felkoder och det händer knappt nåt när man trycker på gasen, den går att köra men den går väldigt dåligt. Jag har bytt förpumpen och bränslefiltret, stabil tomgång, lättstartad kall och varm. Vad kan vara fel?? Snälla nån hjälp :( | |
|
om dom bara har packat om den och inte bytt ställverket så förstår jag varför vem i luleå var det? |
|
| Varför lämnade du den inte till Boschverkstad i Sundsvall det finns ju där.. | |
| kan ha en enkel lösning , ifall dom är klåpare o glömmer o sätta tillbaka kabeln under insuget eller slangen som går till en anslutning under insuget , hade glömt de på min o då gick den men väldigt slött.. kika ifall bara | |
|
Kan ställverket gå sönder bara sådär? Den gick ju hur bra som helst innan. Jag tror alla kablar sitter där dom ska , men bäst att kolla igen. Är det ställverket som är den svarta lilla boxen som sitter på útsidan pumpen? |
|
|
Tja. Nyfiken om du fick ngn lösning på ditt problem??? Har äsamma symtom...lämnade in min 525 tds till en "vanlig" verstad. Dom skulle ta bort min läckande pump o sätta ditt en "beg" pump (ej utbýtes) Dom har få´tt ihop allt men,den har blivit "slö".... Hoppas på svar från dej... |
|
|
Var det wibergs eller hedqvists diesel ? /Mats |
|
320-325 |
hmm ställverket sitter inne i själva pumpen. V12 |
|
Jag har inte orkat engagera mig någe mer, ska skicka iväg den igen och få pumphuset och ställverket bytta, pumphuset är väldigt slitet och det talade han om när han öppnade pumpen vid ompackningen, men dumsnål som man är så bytte jag det inte då :( Det var hos Hedqvists. |
|
|
Har själv dåligt förtroende för Wibergs sedan "diesel-rickard" slutade ifjol. Hedqvist däremot är bra att ha att göra med,,, Diesel-rickard är en kille med minst 22 års erfarenhet av dieslar, bra att ha göra med. /Mats |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.