|
|
|
|---|---|
|
Hej alla glada! Fläkten i min bil la av helt, efter att ha glappat lite ett tag, har bytt fläktmotstånd och kontrollerat alla säkringar men den funkar iallafall inte. Hjäääääääälp !!!!! | |
|
Hejsan! Jag hade samma fel i vintras så jag plockade isär och blottade fläkten. Sedan hjälpte jag den igång ett par gånger och smörjde med wd40 och smörjolja. Den har gått klanderfritt sedan dess! MVH JIK |
|
| hur blottar jag den, från vilken sida t ex lite bra tips...? | |
|
Den sitter mot torpeden i mitten. Det är några plastkåpor i vägen samt jävligt trångt. Har för mig att du måste ta bort plasten under samt vindrutetorkarna. Här har du en länk som visar plasering: Länk MVH JIK |
|
|
jag tyckte det var gott om plats att hålla på med fläkten, funderade nästan på att duka upp ett fika bord där under huven medans jag höll på för det får nästan plats när man har en 518*ler* |
|
|
Har också räddat en "död" fläkt med 5-56 och lite olja, visserligen på en E28 men det borde vara värt att testa även på din bil de-Wall. ------ BMW CS #04839 BMW SC #385 |
|
| Hej ! Det va ett relä i reläboxen under huven, ifall nån undrar vilket relä det är eftersom det inte står någonstans så är det som sitter närmast säkringarna och närmast vindrutan | |
eastaros |
Hej de-Wall, En liten fråga... reläet, är det det gula? mvh, //Peter |
|
kupéfläkten funkar inte på min e34 heller. jag har precis lödit på fläktmotståndet men det hjälpte inte. när ni säger att ni fått era fläktar att funka med 5-56, var har ni sprayat då? boulejohan, när du skriver att du hjälpte den igång, men ar du att du kopplade batterit rakt på den eller att du satte fart på den med dina händer? |
|
|
har också räddat min kupéfläkt med 5-56 olja, dock var det bara temporärt och den har sviktat igen så det är nog ingen bra lösning då det är extremt drygt och pillrigt att komma åt.. MVH Micke |
|
|
schumi och ni andra: det kan vara kolen som är slut i den också vilket är relativt lätt att byta i den också. Länk |
|
|
Schumi: Ja, jag hade fläkten på max och hjälpte den igång. Smörjde sedan med WD40/5-56 och den har nu gått sedan dess. Över 1 år! JIK |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.