AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
693

vilka fälgar och däck?

Ska ta och beställa ny uppsättning fälgar och däck inför vintern, och undrar vad för storlek på fälg som är de mista som passar en 330d-04. Gissar att 15" kanske inte passar...Har funderat på 16 skulle nog vara lagom...Nån som vet hur de ligger till.
Det är minst 17" på din 330. Bromsar kräver det. Dock har jag hört att det ska finnas någon 16" specialfälg som ska passa, men det är en myt för många. Har själv aldrig sätt en den fälgen.
Finns säkert andra 16" som passar, det enda som krävs är att de har tunnare gods än vanliga fälgar. Du kan ju alltid åka tillnågon däckhandlare och se om han kan hitta någon fälg som passar och testa den på bilen.
Jaså, är du helt säker på de, någon annan som kan bekräfta?
Jag bekräftar.

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Ok, då blir de väl att köpa en uppsättnings 17" fälgar och däck...äckligt dyrt!
Eller den där 16-tums-specialfälgen som det sägs att det finns... :)

/ Mvh Joakim

Fd 330ci:
Länk
Jo, men då blir ju utvalet väldigt begränsat...Men som tur är finns de mycket fälg som ändå "bara" är 7" bred...vill verkligen inte ha bredare...
gretzky
Själv ska jag åka på 225/45-17 och fälg som är 8*17".

dieseldoris
pu
547
puiu
330i-03
jag köpte begagnad 17 tums bmw original fälg styling 79 med däck 205 50 17 7mm för 5000kr.
Jaså, vad kan tänkas bli för däck på ett par som är 7" breda? 215 kanske..? Blir att köpa nya eftersom jag kan köpa till firman, och ta ut på övertiden så de lönar sig mycket för mig...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.