|
|
|
|---|---|
|
min bil har konstiga el-problem. centrallåset fungerar inte, radion har slutat få ström, vindrutetorkarna och spolare fungerar inte längre. När jag startar bilen så går startmotorn väldigt långtsamt, men bilen startar efter ett tag och det går utmärkt att köra... jag gissar att batteriet inte laddas upp ordentiligt, för själva batteriet är bara två månader gammalt så den ska vara ok. har kollat säkringar och de är hela. tycker bara att det är konstigt att batteriet inte orkar få centrallåset att öppna men startmotorn orkar den dra runt hjälpligt för att bilen ska gå igång! är det generatorn jag bör kolla vidare på? och kanske byta kolstift? är det svårt på en e34? var finns generatorn placerad? eller finns här någon som varit med om liknande symptom som kan ge mig tips på vad som felet kan vara? bilen är 1990 års model e34 525i | |
|
Tycker du ska börja med att kolla huvudsäkringen vid hö stötdämpartorn, en förtjockning på + kabeln från batteriet. FAF |
|
| tack för svaret, men om huvudsäkringen gått så borde väl ingen el alls fungera, tänker jag? | |
|
Mycket vanligt med mikrosprickor i huvudsäkringen, som ger precis de symptom du skriver (förutom startmotorn). Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
| aha. nice då ska jag kolla det imorgon. tackar | |
|
är det svårt att byta denna säkring själv? vad kostar den på bmw? ska jag utföra några åtgärder innan jag byter säkringen, koppla ur batteriet eller nåt liknande? |
|
| nu har jag köpt en ny säkring och allt fungerar igen. tack så mkt, detta hade jag inte kommit på själv! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.